Avatar billede jesper_jp Nybegynder
26. september 2007 - 23:42 Der er 2 kommentarer

AC97 driver til MSI MS-6701 bundkort

Hej;

Jeg har netop re-installeret operativsystem på min HP Pavilion PC. Denne PC er ikke "kendt" af HP DK, da den åbenbart er lavet af Medion i Tyskland. Men jeg har da fundet ud af, at bundkortet er lavet af MicroStar og hedder MS-6701.

Lyden er væk efter opgraderingen og jeg går ud fra, at det skyldes manglende drivere. Der er tale om on-board lydkort, der skulle stamme fra Realtek. Vist nok AC97.

Jeg har forsøgt at downloade og installere forskellige AC97 drivere - bl.a. også fra MicroStar hjemmeside, men uden held. Når jeg kører Windows Media Player, får jeg følgende meddelelse:

"Windows Media Player kan ikke afspille filen, da der er problemer med lydenheden. Problemet kan skyldes, at der ikke er installeret en lydenhed på computeren, at lydenheden er optaget af et andet program, eller at den ikke fungerer korrekt"

Jeg håber, at de rer nogen, der kan hjælpe mig med nærmere information om, hvad jeg skal gøre.

Mvh

Jesper
Avatar billede peet-49 Novice
27. september 2007 - 08:32 #1
http://members.driverguide.com/ums/index.php?action=r
Du skal lade dig registrere, det er gratis.
Avatar billede jesper_jp Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:59 #2
OK - det har jeg gjort nu.

Jeg har i mellemtiden også fået løst mit problem - det viste sig, at jeg skulle ind og sætte en parameter i BIOS - så ville Vista godt kende til mit lydkort og de drivere, jeg havde fundet til kortet.