Avatar billede erikmailand Nybegynder
26. september 2007 - 20:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program skal jeg vælge??

Hej
Jeg står med et problem.
skal lave en hjemmeside til min fars mindre butik.
men mangler et program dertil. har ingen erfaring heri, men er okay lærenem (Hvis jeg selv skal sige det) men må gerne være et program der er okay nemt at gå til, uden alle mulige kodninger
Webhotellet som jeg har valgt understøtter disse formater:

PHP, ASP, MySQL, MS SQL, FrontPage extension, Perl, SSI og CGI

Så er spørgsmålet bare hvilket program jeg skal vælge??
både freeware og købs programmer har interesse.
Avatar billede a1a1 Novice
26. september 2007 - 20:38 #1
tjaaaaa...

de understøtter sikkert også asp.net (primært microsoft), der kan du både få en gratis version, mener den hedder "visual web developer", og en "pro" version "visual studio", det synes JEG er det bedste (og så selvf. bruge MS SQL som database).

Hvis det "bare" er et par html sider du skal lave er det meget at vælge mellem, ovenstående er "begregnet" på at du skal bruge en database osv...
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2007 - 01:53 #2
<ole>

Du kan også bruge Adobe DreamWeaver, som du kan køre op mod PHP og MySQL - men under alle omstændigheder, er det et fag, du bevæger dig ind på. Du køber en værktøjskasse, men det lærer du hverken at bygge/reparere en BMW eller en Lada af.

Skal det være en ordentlig hjemmeside, er sammenligningen ganske rimelig, men er far tilfreds med en sæbekassebil, er der jo ikke noget problem i det  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikmailand Nybegynder
29. september 2007 - 10:50 #3
far er sku ikke så krævende :-) og siden skal ikke indeholde det helt vilde grafiske.. Men må jo kaste mig i gang med det og se hvordan det går...
Avatar billede cbn83 Nybegynder
29. september 2007 - 12:06 #4
hvis din Far ikke er helt vild krævende er det da altid en begyndelse med Frontpage hvor du kan begynde at lave en hjemmeside det er da altid en god start og jo mere kendskab du for til at lave hjemmersider kan du jo altid senere hen vælge noget asp,php osv....
Avatar billede erikmailand Nybegynder
05. oktober 2007 - 19:22 #5
måske et dumt spørgsmål, men asp og php er det et format eller et program (og hvilket program??
Avatar billede olebole Juniormester
05. oktober 2007 - 22:28 #6
PHP er et serversprog og ASP er et server-framework, hvor du kan skrive i flere sprog - primært VBScript og JScript. Begge dele bruges til at fremstille dynamiske websider med
Avatar billede erikmailand Nybegynder
14. december 2007 - 15:49 #7
undskyld den sene tilbagemelding. men glemte alt om det, da jeg fik et godt link af en kammerat:
www.phpfusion.dk
der kan man lave sin hjemmeside meget nemt :-)