Avatar billede okoleg Nybegynder
26. september 2007 - 16:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker mit LAN ikke? Jeg kan ikke komme på nettet

Hejsa

Er der nogen der vil hjælpe mig med fejlfinding.

Der står der er forbindelse i min ikonlinie, men når jeg åbner browseren vil den simplethen ikke gå på nettet.

Er der nogle generelle instillinger jeg skal se efter? Skal lige siges at min søster har haft lånt computeren, den virkede fint sidst jeg prøve, men hun kan godt have pillet ved noget.

Vær sød at hjælpe.....

Kasper
Avatar billede bubbaa Nybegynder
26. september 2007 - 16:52 #1
Start med at slukke pc, tag strømmen fra jeres router. Hvis der er flere ting på forbindelsen, så tag også strømmen fra det og start det hele op igen.

Tryk derefter på start -> kør, skriv cmd.
Der skriver du ipconfig, og skriver her hvad den siger ud for ip-adresse.
Avatar billede okoleg Nybegynder
26. september 2007 - 16:53 #2
Jeg har lånt en anden bærbar, og herfra virker nettet uden problemer
Avatar billede okoleg Nybegynder
26. september 2007 - 16:54 #3
Når jeg skriver cmd. og klikker ok skriver den: windows kan ikke finde cmd.
Avatar billede okoleg Nybegynder
26. september 2007 - 17:03 #4
Ok, nu fandt jeg ud af det:-)

Den skriver:

Medietilstand.........: Mediet afbrudt
Avatar billede okoleg Nybegynder
26. september 2007 - 17:08 #5
skal du bruge mere af teksten?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
26. september 2007 - 18:43 #6
Nej, det var bare det.
Har du genstartet din pc? Prøv at tage netkablet ud og sæt det ind igen. Står der netværksforbindelse tilsluttet når du sætter stikket i?
Avatar billede okoleg Nybegynder
26. september 2007 - 18:52 #7
Ja det har jeg prøvet flere gange
Avatar billede bubbaa Nybegynder
26. september 2007 - 20:35 #8
Hvad siger den når du sætter kablet i?
Den anden bærbare du er på nettet med. Prøv at se om du kan få den på nettet med din pc's kabel.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
27. september 2007 - 08:36 #9
Kører du trådløst? Hvilket OS snakker vi om? Er det en bærbar eller stationær?
Måske er det så simpelt, at din lille søster har deaktiveret dit netkort ved en fejl?
(Hvis XP): START->Opret forbindelse til->Vis alle. Check, at der ikke står "Deaktiveret" ved dit netkort. Hvis der gør, højre klik og vælg "aktiver".

Det kan også være, din bærbare har en "fly-knap" og det er den søster har pillet ved - dvs en knap, hvor man kan slukke alle sender enheder (WL, BT mv) på een gang. Typisk sidder den på kanten af fronten eller oppe langs skærmen.
Avatar billede okoleg Nybegynder
05. oktober 2007 - 08:47 #10
Giv nogle svar....
Avatar billede bubbaa Nybegynder
05. oktober 2007 - 08:56 #11
Har du fået det til at virke? :)
Avatar billede okoleg Nybegynder
05. oktober 2007 - 09:04 #12
jep:-)