Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. september 2007 - 15:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Symantec Antivirus Problem mellem Klient og server

Jeg har fået et problem mellem server og klient
Problemet er:
Vi har har installere system center 10.1 og en masse klienter virker helt fint, men der er nogle klienter som serveren ikke kan lave forbindelse til.
Jeg har set at der i version 10, nu er kryptering mellem klient og server, så jeg har checket at der ligger en certifikat på både server og klient og at de er ens.
Jeg har så slået debug til på både klient og server

På klienten for jeg:
10:54:48.975671|Certs: Successfully added trusted root: C:\Program Files\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\pki/roots\e2d43dbe27b2644b9d1931662ce1019d.0.servergroupca.cer [subject: /CN=e2d43dbe27b2644b9d1931662ce1019d/OU=Server Group Root CA]
10:54:48.981083|Certs: Successfully reloaded certs dir: C:\Program Files\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\

Så den kan se certifikat filen.

Også dette står i den
11:07:26.547612|PKT: Send COM_ALIVE [hints: 0x21] to primary addr XXXX (192.168.8.18:2967) (SSL)
11:07:26.549544|PKT: send COM_ALIVE using listening credentials.
11:07:26.588517|PKT: Send COM_ALIVE success - remote returned 0x00000000

og hvis jeg forsøger at slette klient i system centeret bliver den også slettet, jeg har så genstartet klienten, og den kommer nu igen ind i system centeret.

På serverens debug har jeg set
11:06:27.562018|PKT: Got server packet [cmd: 4] from 192.168.8.156:1205 (SSL) using credentials:
11:06:27.574714|  <no certs in chain>
11:06:27.586766|PKT: DoCOM_ALIVE returning 0x00000000

Jeg tro måske: <no certs in chain>, har noget med dette at gøre, er der nogen som ved hvad det betyder, og om det kan være det der er fejlen?

Nogen der kan hjælpe mig?

Mvh Kenneth Dalbjerg
Avatar billede toontech Nybegynder
30. september 2007 - 00:08 #1
Prøv at tjekke at Symantec Service er kørende på klienten, den kan sagtens blive disablet efter at computeren er bootet, og efter at klienten har kontaktet serveren.
Prøv at opdatere virusdef filen med intelligent update fra Symantec, det plejer at kunne skubbe liv i dem igen.
Prøv at slette certs på klienten så skal den automatisk få dem fra serveren ved genstart.
Kan klienten resolve din parent server?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:16 #2
Begge maskiner kan telnette til hinanden på symantec porten. (også på hostname).

jeg har prøvet at opdatere virusdef filen med inteligent update, det hjælp ikke. Udover klienten så blev opdateret.

Jeg vil prøve at slette certs filerne på klienten, og se.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. oktober 2007 - 19:46 #3
Det hjælp slet ikke at slette certs filen...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester