Avatar billede erikolsen Nybegynder
26. september 2007 - 11:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ethernet-problem

Hej alle I gode eksperter. Jeg er ikke for klog - på netværk. Sagen er, at jeg har fået en iMac. den kører perfekt men den kan ikke se min laserprinter, som er tilslutte en lille 5 ports Asante ethernet-sag, hvortil også min gamle Mac er tilsluttet.
Den gamle Mac kører fint på netværksprinteren og når denne Mac er tændt kan den nye Mac godt se printeren.... Hvad gør jeg galt???? Tak for evt. svar:-)
Avatar billede michaels102 Nybegynder
26. september 2007 - 12:25 #1
Nu ved jeg ikke så meget om Mac. Men kan det være at din gamle mac gør det som man kan gøre med windows maskiner, at dele printeren. Så derfor kan du se den når den gamle er tændt
Avatar billede erikolsen Nybegynder
26. september 2007 - 12:37 #2
Hej michaels102. Tak fordi du ville svare - jo, det kan begge maskiner - altså dele printere - men det skulle vel ikke afholde den nye fra at se ind i netværket... Jeg tror ikke , det har noget med at gøre om det er Mac eller Pc - er det ikke underligt, fordi netværket tilsyneladende virker???
Avatar billede rexman Nybegynder
28. september 2007 - 01:24 #3
Hej Erikolsen

Prøv at gå ind i.

Systemindstillinger -)
Udskriv & fax -)
Udskrivning tryk på +  -)
Under protokol vælg internet-printerprotokol-IPP -)
Tryk på flere printer -)
Vælg printer  "f.eks epson tcp/ip eller epson appletalk" derefter skulle der gerne dukke et printer navn op under product, Markér det og tryk på tilføj.

Håber det kan kan hjælpe dig . :-)

Rexman
Avatar billede erikolsen Nybegynder
28. september 2007 - 09:45 #4
Hej Rexmab. Dejligt igen at se at nogen vil hjælpe. Nu skal du høre. Du bragte mig på rette vej, men fejlen lå i, at Apple talk fra "fabrikken" var slået til i AirPort. Når jeg så prøvede at slå den til i Ethernet fik jeg en melding om, at Aplle talk var i brug i Air Port. Her skal den jo ikke bruges til noget, så da jeg slog Apple talk fra her og til i Ethernet virkede skidtet. HURRA
Tak for hjælp og god week-end:-)
Avatar billede rexman Nybegynder
28. september 2007 - 19:34 #5
Hej Erikolsen.

Det lyder godt at du har fået det til at virke.  :-)

Så mangler du bare at accepter, dit eget svar eller mit for at kunne af give point.

God weekend
Avatar billede erikolsen Nybegynder
29. september 2007 - 17:16 #6
Hej Rexman.
Jeg mener virkelig jeg har trykket på knappen accepter - prøver igen. Ellers undskyld
olsen
Avatar billede rexman Nybegynder
30. september 2007 - 00:20 #7
Hej Erikolsen.

Du skal lige markere mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter"
Avatar billede erikolsen Nybegynder
30. september 2007 - 11:33 #8
HEJ rexman. Nu håber jeg det er OK..
Erik