Avatar billede skizo_someone Nybegynder
26. september 2007 - 08:58 Der er 3 kommentarer

Geometriske mål for Orange Scene

Hej Eksperter

Til et lille projekt her på universitetet er vi en flok personer der har forsøgt at skaffe de geometriske mål på canopéen. Roskilde Festivallen svarer os ikke så vi har måttet ty metoder som at sjusse os frem til målene på baggrund af de mål vi har kunnet få af Orange Scene fra Google Earth.

Er der nogle af Jer der kender til en ordentlig kilde hvor vi kan få målene, forholdssvist præcist på den orange canopé?

På forhånd tak
Christian Aarø Rasmussen
26. september 2007 - 10:14 #1
Jeg kender ikke en ordentlig kilde udover Roskilde Festival. Det lyder da underligt at de ikke svarer.

Kan man ikke kun få et guesstimate af dens areal med GE?

Husk at scenen bliver lavet om/udvidet med et par års mellemrum så en evt. kilde skal være efter 2001. Hvis det altsp er vigtigt at jeres projekt er nutidigt.
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
27. september 2007 - 22:15 #2
Det må siges at være ret vigtigt at vores model bliver så aktuel som muligt.
Jo jeg kan få nogle mål at gå efter med Google Earth - men det er jo kun oppefra. Alle andre mål, skal sjusses frem ved hjælp af de størrelse jeg kan få fra Google.
Én ting er at jeg er lidt skeptisk over de må jeg kan få via Google Earth - hvor præcise er de? En anden ting er, at de fleste billeder af Orange Scene nede fra almindeligt perspektiv normalt kun er af fronten og ikke af nogle af de andre vinkler, som er ligeså essentielle for os.
28. september 2007 - 00:06 #3
Jeg ville ikke bruge målene fra GE hvis jeg kunne undgå det.

Jeg tror at det vil blive nødvendigt at få målene af Roskilde festivalen.

Tænk over det. Selvom i gik rundt om scenen og tog billeder hele dagen, ville i så kunne få nogle ordentlige mål af den?

Har i været ihærdige nok i jeres kontaktforsøg med Roskilde Festivalen? Det er sikkert ikke deres førsteprioritet at svare på spørgsmål som jeres.

Har du overvejet at scenens mål og konstruktionsplaner måske er en forretningshemmelighed?

Det kan være der er et andet firma der står for opbygningen af scenen. Prøv evt. at kontakte dem.