Avatar billede cyberkox Nybegynder
25. september 2007 - 23:10 Der er 9 kommentarer

Streaming af webcam uden computer

Hey

Jeg har søgt lidt, men finder kun dyre erhvervsløsninger der dækker mit behov, så:

Jeg har en lille cafe, og kunne godt tænke mig at der på min hjemmeside kørte et livebillede/video, så man ku følge med i om der var kunder eller ej. Jeg har ingen computer stående fast i cafeen, så mit spm er om der findes webcam der fungerer noget alá netværksprintere og så man kan få til at blive streamet på en hjemmeside eller noget lignende?

Mvh Carsten
Avatar billede volturex Nybegynder
25. september 2007 - 23:25 #1
Den billigste løsning må klart være en billig computer til at ha stående. Jeg kender ikke til det andet og skulle det findes er det nok mega dyrt gear ;) Du kan få en ok computer til omkring 2.000,- der kan alt du behøver til den slags.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
25. september 2007 - 23:30 #2
Hehe, jae, altså det blir nok også enden af den, men så ska den køre i døgndrift og sådan, det ville jeg gerne undgå :) - det må da findes derude, uden at det skal være skide dyrt :D
Avatar billede volturex Nybegynder
25. september 2007 - 23:55 #3
En lille computer bruger ikke ret meget strøm. Det er jo ikke en spille computer vi snakker om. 1000MHz AMD eller Pentium ville sagtens kunne trække det. Så er vi måske nede på en 1000,- + strøm.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. september 2007 - 07:09 #4
Jeg kan også godt se hvad du mener og jeg er godt klar over at hvor lige en computer der skal køre, men det ville jeg helst undgå :). Har fundet ip-webcams med indbygget server til godt 7.500 kr., og det er også lige pebret nok. Er der slet ingen bud :)
Avatar billede japping Nybegynder
26. september 2007 - 10:12 #5
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. september 2007 - 10:23 #6
Findes der slet ikke nogen billigere løsninger? Eller er jeg nødt til at stationære en computer i cafeen?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
27. september 2007 - 17:44 #7
Rent faktisk kan det du efterspørger cyberkox godt lade sig gøre uden en PC.

Det kræver en router med mulighed for USB-tilslutning af printer / webcam

Jeg kører pt. med en ASUS WL-500g router som understøtter et lille udvalg af webcams (mellem 500-1000kr.) som kan tillade at man via internettet / WAN kobler op til routeren og får en webside frem med den eller de aktuelle og aktive webcams.

En liste over webcams som virker / ikke virker med WL500g modellen kan findes her:
http://wl500g.info/showthread.php?t=63&highlight=webcam

Jeg vil dog mene, at problemet med disse "overvågnings-routere" er at de ikke understøtter NOK produkter indenfor webcams til at det kan betale sig.

Jeg har tidligere kørt med en gammel AMD K6-3 400Mhz bygget på LAMP (linux, apache, mysql, php) som webserver. Den stod 24/7 og streamede billede fra mine cams - og det kostede mig......... CA 800kr. i strøm på daværende tidspunkt. Det er jo egentlig ikke nødvendigt at have skærm med videre sat til - du skal bare have et tastatur og mus og skærmen kan du plugge til såfremt det skal bruges. :)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
11. november 2007 - 10:51 #8
Hmm, det lader til at det var dyrere som jeg regnede med.

Det er sat lidt i bero igen, men jeg vender sikkert tilbage når det blir relevant igen - så jeg lukker ikke spm endnu. Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede mr_y Nybegynder
06. januar 2008 - 11:20 #9
jeg ved at du kan købe et kamera fra panasonic som har et netværks stik i røven som kan sende billeder over netværket og deres store model kan sende billederne via Wifi. der er en lille hjemmeside i kameraet som du kan tilgå hvis du sætter sin router op til det. jeg kan ikke lige husk navnet på kameret :)

held og lykke