Avatar billede Slettet bruger
25. september 2007 - 21:07 Der er 11 kommentarer

Er mit grafikkort brændt af?

Jeg sad i aftes og chattede lidt på msn da skærmen pludselig gik ud og ikke ville vise noget. Da jeg genstartede stod der Check your PC and signal cable, monitor is working. Eller noget i den stil.

Jeg har kigget nærmere på grafikkortet og det ser ud til at virke, og blæseren kører også på det når jeg starter pcen. En ven sagde jeg skulle prøve at hive strømmen fra og fjerne BIOS batteriet i et stykke tid men det har heller ikke hjulpet.
Avatar billede klavil Seniormester
25. september 2007 - 21:43 #1
Det kunne tyde på fejl ved grafikkortet eller din skærm. har du mulighed for at teste det hos en anden.
Står skærmen bare og blinker.
Avatar billede supermanden Nybegynder
25. september 2007 - 22:04 #2
hmmm kan du ikke teste det på en anden maskine
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2007 - 22:21 #3
Ja den står bare og blinker med den besked. Har testet med en anden skærm men ikke i en anden pc.

Kan se om jeg får mulighed for at prøve det i morgen.
Avatar billede warg Nybegynder
26. september 2007 - 07:43 #4
har du ingen andre graffikkort du kan prøve med?
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2007 - 08:04 #5
Det kan vel være en ram/hd fejl.
Avatar billede klavil Seniormester
26. september 2007 - 16:39 #6
Det vil sige at den anden skærm heller ikke viser billede. Kunne tyde på at dit grafikkort er defekt.
Har du pillet ved noget, ændret på pcéns hardware.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 18:10 #7
Har et andet kort, men tror også det er defekt.

klavil; det eneste jeg har gjort den sidste uges tid, var at sætte et HDD i og tage det ud igen. :/
Avatar billede klavil Seniormester
26. september 2007 - 21:36 #8
Der er ingen grafik onboard i dit bundkort?
Har du mulighed for at teste det andetsteds
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 21:52 #9
Nej ingen onboard.

Jeg fik lige rengjort pcen lidt for støv og det så ud til at hjælpe, den viser bootscreen og så videre.

Men den kommer med en masse biplyde, og den kan ikke starte windows.
Avatar billede peet-49 Novice
27. september 2007 - 14:31 #10
Tag dine ramblokke ud og i et par gange, se om ikke det hjælper.
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
10. oktober 2007 - 15:22 #11
Check din PSU. Manglende signal fra gfxkort til monitor er ofte PSU der fejler. Den kan levere for lidt strøm.