Avatar billede x-man--dk Nybegynder
25. september 2007 - 20:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sata driver under XP-installation.

Hej.
Jeg sidder med en bærbar(acer travelmate 7720) + usb diskette drev.
Der var vista fra begyndelsen, men jeg kan bedre med XP, så jeg fandt sata drivere og fik dem lagt på en diskette, og så var jeg klar.

Under installationen trykker jeg F6 og vælger de rigtige drivere, og så forsætter installationen lystigt, men så kommer den igen og vil ha dem sata-filer, men den bliver ved med at skrive at den ikke kan finde dem på Xp-cd'en. Hvad kan jeg gøre for at komme videre her.
For diskette drevet er sluttet til, og jeg har prøvet at brænde dem på en cd. (for at håbe på at den kunne kopiere dem derfra)

PFT
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2007 - 20:48 #1
prøv at gå videre med installationen, jeg tror nemlig at satadriverne er indlæst.
Jeg ser det samme billede hver gang jeg installerer driverne, og så går jeg videre og så kører det.
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
25. september 2007 - 20:56 #2
Ups, glemte lige at nævne at jeg får blå skærm når jeg genstarter igen. Der står: Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2007 - 22:33 #3
Kan du komme ind til bios så bør du sætte den til optimized settings, det kan sommetider hjælpe
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
25. september 2007 - 23:16 #4
Juhuu, det hjalp mig længere, skriver lige igen, når jeg ved om den klarer hele installationen.
Avatar billede alsaraf Nybegynder
27. september 2007 - 09:24 #5
Du må deaktivere sata harddisk ind i bios'en og så kan du bruge normal installation og behøver ikke tryk F6.
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
27. september 2007 - 09:57 #6
Hejsa. Jeg fandt forresten ud af det igår.
Acer udgav lige en ny bios firmware i forgårs, hvor de tilføjede den mulighed som alsaraf skriver. Det er lidt sent at tilføje den.

Men jeg fik det også til at virke med disketter, efter retaxes løsning.

Så tror jeg deler de point mellem jer 2. Næste spørgsmål: Hvordan giver jeg point herinde (er ny)
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
27. september 2007 - 09:59 #7
Og hvordan fik jeg lige sendt de point til mig selv???
Nu forstår jeg ingen ting
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2007 - 10:56 #8
til lykke, rart når det lykkes.
Jeg er holdt op med at samle point, så for min skyld kan du godt beholde dem.