Avatar billede okoleg Nybegynder
25. september 2007 - 18:54 Der er 11 kommentarer

Spørgsmål angående linksys router

Hejsa

Jeg er ved at sætte en linksys trådløs router op. På bagsiden står der med store bogtaver "RUN CD FIRST", men den i hvilken computer skal jeg køre cd´en - det er jo et trådløst netværk, så det skal jo bare virke på alle computere. skal den ikke bare sættes op, og så køre eller skal det være en "hovedcomputer"?

Er der nogen der kan hjælpe og forklare, i ikke-nørd sprog;-)

Kasper
Avatar billede psyclown Nybegynder
25. september 2007 - 19:01 #1
Hvad er der på den CD?
For det meste skal man konfigurerer routeren, før brug. Dette kan gøres ved at tilslutte routeren direkte til en computer ved hjælp af et krydset ethernet kabel.
Og hvor man derefter kan tilgå routeren via ens browser.
Alt dette plejer at stå i en eller anden form for manual der følger med.
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2007 - 19:07 #2
Run it in any of the PC's
Avatar billede osigaard Nybegynder
25. september 2007 - 20:34 #3
psyclown
Krydset kabel på Linksys, GANSKE UNØDVENDIG Linksys er udstyret med autonegotiate porte, straigt kabel kan også bruges
Avatar billede osigaard Nybegynder
25. september 2007 - 20:48 #4
Manualen til Linksys routeren ligger på den medfølgende CD, men selve opsætningen skal foregå ved at tilgå Routeren via en Browser Default er normalt 192.168.1.1.
Opret kabel forbindelse mellem din PC id en LANport på Linksys, start din internetbrowswe op, i browserens adressefelt skriver du : 192.168.1.1
en logon skærn dokker op, lad brugernavn være blank og password er: admin.
Nu kan du så begynde at sætte din Router op.
Avatar billede okoleg Nybegynder
25. september 2007 - 20:52 #5
Jeg har kørt cd´en, problemet er nu at den beder om en ip adresse, før den kan færdigknfigureres. Hvordan finder jeg den?
Avatar billede psyclown Nybegynder
25. september 2007 - 21:16 #6
osigaard
Du har ret, bare mig der sidder og sover :)
Kan du ikke sætte den til automatisk at modtage en IP, via DHCP e.lign.?
Avatar billede osigaard Nybegynder
25. september 2007 - 23:13 #7
Jo da Hvis den er sat til Automatic Configuration - DHCP
Øverste felt i Internet Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
På setup siden Basic Setup, på denne side sættes også DHCP Servers Starting IP og hvormange computere der max skal kunne uddeles adresser til, samt DNS IP
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. oktober 2007 - 23:06 #8
Tilbagemelding ???
Avatar billede okoleg Nybegynder
02. oktober 2007 - 07:40 #9
Ja, men jeg er lidt blank. Jeg sætter den op i eftermiddag. Kan I ikke smide nogle svar, så jeg kan uddele point.
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:15 #10
Svaret er her
:-)
Avatar billede psyclown Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:09 #11
svar