Avatar billede tullepigen07 Nybegynder
25. september 2007 - 17:06 Der er 6 kommentarer

HJÆLP, vi kan ikke spille mod hinanden

Altså, nu er hverken jeg eller min kæreste computer genier.
Men vi købte et cross over stik(Ved ikk om det staves sårn)
I håb om at vi endelig kunne spille mod hinanden i heroes 3 (Ved ikke om det har en betydning?)
Vi kan begge lave et spil, men ingen af os kan joine, der står bare at spillet ikk kan findes prøv igen senere.
Vi ønsker desperat hjælp!
Avatar billede michaels102 Nybegynder
26. september 2007 - 12:49 #1
Der er pt. 2 typer kabler. Det ene er det man kalder et lige (Straight) kabel og bruges til at forbinde maskinerne med en Switch / Hub. Det andet kabel er det man kalder for et krydset, og bruges til at forbinde maskinerne direkte til hinanden udenom en switch / hub.

Hvis du vil forbinde maskinerne direkte med hinanden uden brug af switch / hub, kan det være at i køre med forskellige versioner af windows og derfor driller. Hvis i køre med den sammer version er det sikkert fordi i ikke manuelt har opsat ip adresser.

Dette skal gøres ved egenskaber af netværksforbindelsen. og så egenskaber for tcp / ip protokollen. I behøver kun at udfylde de 2 øverste rækker. ip adresse og undernetmaske / Subnet

Udfyld således.

Maskine 1
ip adresse: 192.168.1.2
Undernetmaske / subnet: 255.255.255.0

Maskine 2
ip adresse: 192.168.1.3
Undernetmaske / subnet: 255.255.255.0

Bare husk hvis i er på internettet med en af maskinerne at sætte opsætning tilbage til hent automatisk eller hvis der er angivet noget andet for at få den på nettet igen.

Det anbefales dog at hvis i er på nettet at få en router, der er som regel en 5 port switch i. Med den vil i begge have adgang til nettet og den vil desuden selv give jeres maskiner en opsætning der skulle virke hvis den står til at automatisk at hente ip
Avatar billede tullepigen07 Nybegynder
26. september 2007 - 18:36 #2
Øhm okay det lød forvirrende :) Men vi takker enormt meget, og så vil vi lige prøve det :)
TAK!
Avatar billede michaels102 Nybegynder
26. september 2007 - 18:53 #3
Hvis du har brug for online hjælp kan du kontakte mig på messenger. det er faktisk ikke så svært. i kan få fat på mig på messenger med michaels102@hotmail.com ellers held og lykke
Avatar billede tullepigen07 Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:01 #4
Jeg tor gerne jeg vil tage imod den online hjælp.! Jeg har prøvet som du skrev, men kunne ikk rigtig forstå det . Jeg er lidt af et fjumrehovede til det med computere!
Avatar billede tullepigen07 Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:47 #5
Jeg har endelig fundet ud af hvor jeg skulle skrive det du sagde, men det hjælper ikke!
Avatar billede michaels102 Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:14 #6
hej tullepigen07. skriv en mail med din mail adresse p? mikkel@kabora.dk s? skriver jeg tilbage med mit telefon nummer, s? kan du ringer til mig, s? jeg kan guide dig igennem ops?tning. eller mail hvis du et bedre forslag