Avatar billede intenz Novice
08. juni 2001 - 12:58 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

DivX til fjernsyn?

Hejsa, jeg har prøvet at finde informationer omkring tilslutning af computeren til fjernsynet så man kan se divx film.

Er det muligt?
Hvordan?
Hvilket hardware skal jeg bruge?
Hvilket stik skal mit fjernsyn have?
Kan jeg sætte den til min eksisterende dvd afspiller hvis fjernsynet mangler det stik?
Hvorfor ved jeg ikke noget om det her?

På forhånd tak
Avatar billede zycho Nybegynder
08. juni 2001 - 12:59 #1
Du skal have et grafikkort med TV-OUT og et kabel som passer til.

Resten ved jeg ikke da jeg ikke selv har TV-OUT :)
Avatar billede intenz Novice
08. juni 2001 - 13:02 #2
Et til spørgsmål, er det det værd (kvalitetsmæssigt)?
Avatar billede driis Nybegynder
08. juni 2001 - 13:06 #3
Ja, det er det helt sikkert værd - på de bedste DivX film er det svært at se forskel mellem et VHS bånd og DivX filmen. Du skal bare sørge for at få et ordentligt kabel til at forbinde grafikkort og fjernsyn, så du ikke mister kvalitet dér.
Avatar billede kinguru Nybegynder
08. juni 2001 - 13:08 #4
Det er muligt... Du kan få et kort til at tilslutte dit fjernsyn eller tv til din pc, sådan et kort koster nok omkring 500-1000kr... Jeg har et GeForce 256 Pro, den version jeg har købt af det, koster 100 kr mere end normalt, og så kom der en tv udgang på!!! Så på den måde kan du også få tv out, men seføli er der bedre kvalitet hvis du køber et ordentligt kort!!!
Avatar billede jvh Nybegynder
08. juni 2001 - 13:09 #5
Jeg har lige gjort det derhjemme!

Min bærbare har svhs udgang, og der var en svhs indgang i fjernsynet, så det var bare at koble de 2 ting sammen for mit vedkommende (over et svhs kabel).

Kvaliteten kan man diskutere - den er ikke så god som en god video film, men jeg har omvendt også set video bånd med dårligere kvalitet end divx. De detaljerede ting står kniv skarpt, men der går \"firkanter\" i de store flader - specielt de mørke farver. F.eks. vil en nattehimmel være rigtig grim.

Hvis du skal til at investere i noget, tror jeg at jeg vil anbefale dig at lade være. Køb noget DVD gear istedet :-)
Avatar billede intenz Novice
08. juni 2001 - 13:11 #6
Kan man ikke købe et \"normalt\" kort, altså ikke et grafik kort som man kan tilslutte?

Jeg har næsten lige købt et geforce UDEN tv-out (de var udsolgt med) og jeg gider ikke købe nyt allerede.
Avatar billede kinguru Nybegynder
08. juni 2001 - 13:12 #7
For det meste er det SuperVHS der bliver smidt ud af TvOuten!!! Men man kan jo bare købe en omformer til andmindelig skart!!! MVH KinGuru
Avatar billede jvh Nybegynder
08. juni 2001 - 13:19 #8
Det du spørger om, giver desværre ikke rigtig mening intenz - sorry!

Maskinen skal jo skrive billedet ned på et grafik kort, så man kan vist ikke \"bare\" købe et tv-out kort. Så skal det være en dims man sætter imellem PC og monitor, som kopierer signalet og omformer det til TV... Men det har jeg godt nok aldrig hørt om.
Avatar billede svindler Nybegynder
08. juni 2001 - 13:23 #9
http://www.sput.nl/hardware/tv-x.html angiver, hvordan du kan koble en VGA-udgang til scart-stikket på fjernsynet.
Jeg har IKKE selv prøvet, så en test sker på eget ansvar.
Avatar billede intenz Novice
08. juni 2001 - 13:52 #10
Jeg kigger lidt nærmere på det. Ser lige om det kommer flere muligheder herinde.
Avatar billede sofficer Nybegynder
08. juni 2001 - 14:59 #11
du kan købe en pixelview gameshow box, den sluttes til din udgang fra skærmen og koster ca. 700 kr
http://www.pro-components.dk/
Avatar billede sofficer Nybegynder
08. juni 2001 - 15:05 #12
den kan købes her
http://www.prcdata.dk/

se under grafikkort