Avatar billede jespera Nybegynder
24. september 2007 - 21:22 Der er 16 kommentarer

Webshop - hvem skal man vælge?

Hej alle,

Jeg skal bruge en webshop og i den forbindelse har jeg søgt en del på google. Dog kan jeg ikke rigtigt gennemskue hvad, hvor og hvem jeg skal bruge. Så har i nogen erfaringer og kan i evt. henvise til nogen som i finder gode. Mit prisniveau er omkring ca. 300 pr. mdr med dk/visa/master gateway.

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak.

Mvh,

Jesper
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 21:24 #1
Hvis det er dit prisleje er Fribetaling.dk vist noget for dig.
Avatar billede jespera Nybegynder
24. september 2007 - 21:29 #2
Hej - men er fribetaling ikke kun en gateway? det jeg søger er en samlet pakke hvor mit prisniveau ligger omkring ca 300 kr pr mdr
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 21:36 #3
Dvs. du skal bruge både Webshop og Gateway ?

En oscommerce shop op på fx. www.web2u.dk med en Fribetaling gateway koblet på kan gøres for under 300,- om md. Men husk også PBS aftalerne som du nok ikke kommer uden om uanset hvad.
Avatar billede jespera Nybegynder
24. september 2007 - 21:41 #4
Ja - begge dele ;-)

Jeg har også kigget på bgsys.dk - kender du eller andre noget til dem?
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 22:48 #5
Så vidt jeg ved er bgsys.dk bygget på oscommerce
Avatar billede jespera Nybegynder
24. september 2007 - 22:50 #6
Okay - er det godt eller skidt?
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 22:52 #7
Tja, nu foreslog jeg jo selv oscommerce tidligere, men jeg må indrømme jeg ved ikke hvor meget "crap" der kommer med en bgsys løsning
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 22:55 #8
Men bemærk det er uden gateway den pris de har pr. måned
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. september 2007 - 10:26 #9
Hvis du kender lidt til opsætning af side mv. kan du downloade oscommerce (som er gratis) og derefter installere den på et webhotel og sætte gatewayen op fra f.eks fribetaling, wannafind, interpay osv.
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. september 2007 - 10:28 #10
Glemte lige at sige at www.wannafind.dk, www.dandomain.dk og www.scannet.dk er alle nogle som har en shopping løsning. Disse virksomheder har været i branchen i mange år.
Avatar billede jespera Nybegynder
25. september 2007 - 10:53 #11
ja kender lidt til opsætning men jeg fortrækker et færdig produkt :-) der er mange som kører med oscommerce, hvordan er det at ændre design på denne shop og er den overhovedet god?

Har du/i erfaringer med nogle webhops fra feks, www.bgsys.dk,www.wannafind.dk, www.dandomain.dk og www.scannet.dk
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. september 2007 - 12:12 #12
Fra en standard opsætning (design) kræver det lidt men mange udbyder tilbyder dette (dette koster ekstra). Mange af udbyderne som har færdige shops bruger selv oscommerce og tager så en højere pris hvilket er klart for hvis det ikke virker er det udbyderne som gerne skulle hjælpe. Men derudover er der webhotel osv med i prisen. Jeg har ikke selv prøvet en shop hos de nævnte udbydere men jeg kender udbyderne. Flere af dem bruger oscommerce. Jeg har prøve oscommerce (gratis download) og jeg vil sige at den er god til mange folks behov hvis man vil lave en shop.
Avatar billede popsy Novice
25. september 2007 - 15:05 #13
Min shop har lagt ved Bgsys i to år nu, og jeg er godt tilfreds.
Avatar billede jespera Nybegynder
25. september 2007 - 20:06 #14
ok - er support god og hvad med design, kan man selv lave noget der?
Avatar billede popsy Novice
25. september 2007 - 20:33 #15
Supporten er udemærket. Har prøvet en eneste gang at det gik ned, og der ringede jeg til alarmfunktionen. Vagten stod godtnok i Fakta da, men han havde det oppe og køre igen i løbet af 20 minutter :)

Design og funktionalitet kan du lave om på som du vil, naturligvis siger det sig selv at du skal gøre det med forsigtighed, da de selvfølgelig ikke yder gratis support på de af dine egne ændringer der går galt :)

Smid mig en mail på popsy (a) it.dk hvis du vil se min shop (eksempel på design-ændring), vil ikke smide url her pga e's reklameregler.
Avatar billede jespera Nybegynder
25. september 2007 - 20:59 #16
Hej - super, det vil jeg helt vildt gerne. :-) tusind tak.