Avatar billede law-st Nybegynder
24. september 2007 - 15:05 Der er 9 kommentarer

Ny bærbar computer

Hey..
Jeg står og skal købe en bærbar, og lad mig starte med at sige at jeg ikke ligefrem er en haj til en computers indmad.
Jeg ved ikke helt om jeg vil have en Apple eller en alm. bærbar?? Hvad er fordelle om ulemper ved en Apple?? Kan man godt få Windows til Apple?
Jeg søger en billig, men samtidig god computer (max. 8000), som gerne skal kunne køre nogle spil, programmer m.m.
Jeg har kigget lidt på denne, men vil den kunne gøre det ok? http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316219 ..
Derudover ligger jeg vægt på, at det rent faktisk ér en bærbar og ikke en kæmpe maskine. Jeg søger ikke en lille bitte computer, men dog heller ik en giga ;)..

På forhånd tak
Elise Petersen
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 15:17 #1
Hej, Det siger ok ud. Du kan også kigge på denne bærbar. det er næsten det samme pris, men dobbelt så meget ram og med Windows Vista og stadigvæk 15,4" skærm.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/F3SE-AS069C_(Wupti1).html
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 15:18 #2
Tilføjelse. Jeg har lige fundet ud af at det også har indbygget Webcam.
Avatar billede law-st Nybegynder
24. september 2007 - 15:19 #3
ok.. Vil en computer som den jeg har et link til eller den du har fundet godt kunne spille spil med høj grafik? Den computer jeg har nu går ud af næsten alle spil, går i hak osv.. vil jeg ikke risikere igen!
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 15:33 #4
i følge producentbeskrivelse har nr. 2 (link fra mig) har bobbelt så meget ram på grafikkortet (dvs. 2x kræftigere), hvilket betyder at de kan håntere 95% alle nyere spil uden problem.
Med lidt held kan du også finde den eller tilsværende på tilbud i bilka eller..... (jeg tjener jo ikke på den  ;--)) )
med sådan maskine kan opfylde dit behov. kort sagt den 2x af mange ting sammenlignet med den anden.
Avatar billede law-st Nybegynder
24. september 2007 - 15:35 #5
Dvs. det eneste man skal kigge på en hvor mange ram der er? Grafikkortet har vel også noget at sige?
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 15:38 #6
Det vigtigste du skal kigge på er CPU (prossesor), ram og grafikkort
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 15:42 #7
Jeg har ikke mere at sige. Så held og lykke...
Og hvis du er tilfreds kan du lukke sagen og måske give mig point.  ;--))

HELD OG LYKKE og god fornøjelse med din nye bærbar.
Avatar billede law-st Nybegynder
24. september 2007 - 15:46 #8
Jeg lader den lige stå lidt endnu.. Jeg vil også gerne høre om Apple - fordele og ulemper!
Avatar billede heltfin Nybegynder
27. september 2007 - 08:41 #9
HP Pavilion dv2515
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=337251
HP Pavilion dv9525
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=336997
Din egen er også et godt tilbud men jeg ville foretrække en grafikkort der kan køre DirectX 10.0