Avatar billede train Nybegynder
24. september 2007 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændre filplaceringer når der logges af PCen

Jeg står og mangler et script der kan køres ved PC nedlukning, hvor filplaceringen i office produkter (office 2003) som ændre filplaceringerne: "Brugerskabeloner" og "Arbejdsgruppeskabeloner" samt "Dokumenter"  til c:\

(det skal siges at PCen er på domæne, men jeg er admin på pcen.)
Avatar billede killerclown Nybegynder
25. september 2007 - 20:40 #1
Hey train !
Dette kan du gøre på denne måde :

set ws = wscript.createobject("wscript.shell")
ws.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\General\SharedTemplates","C:\"
ws.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\General\UserTemplates","C:\"
ws.regwrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\Personal" , "c:\"

Som du nok kan se, er den sidste regwrite anderledes end de andre. Hvis der er andre programmer, der læser fra denne nøgle, skal du nok træde varsomt :o)

/Killer
Avatar billede train Nybegynder
26. september 2007 - 12:28 #2
Hej Killer
Tak for dit svar, og ud fra havd jeg kan se i reg. bliver de ændret som du sætter dem, dog ændre de sig ikke i word.

se eventuelt her:

Word: www.jsg.dk/temppictures/script.JPG

Reg: www.jsg.dk/temppictures/script2.JPG
Avatar billede killerclown Nybegynder
27. september 2007 - 22:20 #3
Hmm ... wierd ..
Det virker på min office ...

Det er ikke sådan, at i har en policy i domænet, der overruler det vel ?
Avatar billede train Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:01 #4
det har vi sikkert, du få point for forsøget , tak skal du have
Avatar billede killerclown Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:10 #5
thx for points
Sig lige til, hvis det ikke er det ....
Jeg har selv disse reg-hacks kørende ude hos os.

/Killer