Avatar billede wicked_dk Nybegynder
24. september 2007 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Chipset P35 vs X38 hvad er forskellen

Hvad er forskellen på de 2 chipset udover at X38 kommer med PCIe 2.0...

Det jeg tænker på er hvor meget ydelses forskel der er ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. september 2007 - 14:22 #1
det er ikke så meget igen, men hvis du bruger et pciE 2.0 kan forskellen nok mærkes
Avatar billede karstenfl Nybegynder
30. september 2007 - 17:04 #2
X38 er ment til overclockeren i det at de "kunstige overclocks-begrænsniger" er fjernet i dette chipset. De næneværdige forskelle ligger også i at X38 har to PCI-E 16x lanes, således at et CrossFire setup af to ATI kort kan køre med fuld hastighed. Derudover har den også PCI-E 2.0 som giver dobbelt bundbredde (5 Gbit/sek) i forhold til den gamle standard (2.5 Gbit/sek) men standarden er dog stadig ny og der er ingen PCI-E 2.0 kort på markedet lige pt.
Avatar billede wicked_dk Nybegynder
29. oktober 2007 - 12:18 #3
k