Avatar billede prdk Nybegynder
02. december 1999 - 12:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Seriel porthastighed på ASUS P5A bundkort

Jeg kan ikke finde info om den faktiske hastighed på de to serielle porte nogensteder.

Skal jeg investere i de specielle 'high speed rs232 UART' portkort, eller kan der klemmes en stor mængde data igennem ASUS'? - og hvor stor mon?
Avatar billede cldu Nybegynder
02. december 1999 - 13:01 #1
max for serielle porte er 115200 Kbit/sekund hvis du, som du selv nævner, ikke investerer i highspeed UART.
Avatar billede prdk Nybegynder
02. december 1999 - 13:41 #2
Tak - det var lige det, jeg manglede at få slået fast.

Asus i tyskland skriver, at de anvender 16550 UART kompatible (uha, jeg kan ikke li' det ord) porte.

Har du nogle anbefalinger på highspeed kort?
Avatar billede cldu Nybegynder
02. december 1999 - 14:23 #3
nope. Er ikke rigtig inde i highspeed serielforbindelser... :-/
Avatar billede desperado Nybegynder
02. december 1999 - 16:18 #4
Hov må jeg være med her !
jeg kan give dig noget software der ka nfå dine porte til at køre 921000 Kbit
og det er ganske ufarlig !
så bliver det highspeed !

men det koster ! ( vi ser på det ! )
Avatar billede prdk Nybegynder
02. december 1999 - 16:33 #5
Points eller kroner?

Jeg skal bruge specifikationer og det skal eddermame være stabilt - men fortæl, evt. på prdk@ksc.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. december 1999 - 20:36 #6
jeg mener også jeg har noget.. har dog ikke testet det da jeg aldrig har haft brug for andet end 64K ISDN
Avatar billede prdk Nybegynder
02. december 1999 - 20:40 #7
Kan nogen ikke lige forklare mig, hvordan man med et stykke software kan klemme mere data igennem, end det producenten beskriver er muligt ... ?

Er det blot mig, der er dum?
Avatar billede cldu Nybegynder
02. december 1999 - 20:45 #8
prdk: jeg vil give dig FULDSTÆNDIG ret... Jeg mener også, at det sofwaren gør er af en ren visuel/komprimerings karakter... Software kan IKKE ophæve hardware-begrænsninger.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. december 1999 - 20:58 #9
der var ellers en gang en fyr der gik 2 klasser under mig som en dag havde "downloadet et nyt skærmkort på internettet"
Avatar billede cldu Nybegynder
02. december 1999 - 21:01 #10
*Grineflip...*
Avatar billede prdk Nybegynder
02. december 1999 - 21:19 #11
Hvilken udbyder havde han?

ROTFL!
Avatar billede desperado Nybegynder
02. december 1999 - 22:00 #12
OK i er for tykke !

hvem siger at win98 udnytter alle 115200kbit !!!
det den gør er at i steden for at computerne har et nøglehul til at sende data igennem til modemet.. Har du mulihedder for med softwaren at få en ladeport i steden for ! meget mere båndbrede i mellem modem og computer !

Lamer ! hele bundet !
Avatar billede cldu Nybegynder
02. december 1999 - 22:03 #13
desperado: FAT DET!!! det er en H A R D W A R E begrænsning, og har sålede ikke en RYGENDE FIS med 98 eller shit at gøre...
Avatar billede desperado Nybegynder
02. december 1999 - 22:12 #14
Hør nu efter. Uart portene har et langt højere potentiale end der bliver udnyttet. Det eneste det program her gør er at gå ind og 'tvinge porten helt op' istedet for at den bliver holdt på klem af et styresystem der er bange for at den bruger for mange resourcer.

Man kan også sige at du ahr et netkort der køre 10Mbit !!
Du kan hente/sende med 10 Mbit
du køre nu den driver jeg har og så køre kortet 100 Mbit !! det vil sige at du kan hente/sende med 100 Mbit !

jeg har foretaget en del test på dette her felt SÅÅ FUCK ikke med mig !
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. december 1999 - 23:37 #15
kan jeg få en 100 mbit driver til mit netkort så?
Avatar billede prdk Nybegynder
03. december 1999 - 01:14 #16
Desperado: Tak for filerne - det hjalp meget at læse deres vejledningstekst ... jeg smider 60 points til dig i Fri Debat

Der er info at hente på http://www.devdrv.com/shsmod/index.htm for de interesserede - og det er, omend ikke skoleengelsk, spændende læsning.