Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 08:30 Der er 21 kommentarer

Geforce 8800 gts kører 60 hz i spil hvor skifter man til 100 hz.

Hej mit problem er at jeg har fået ny pc og nyt grafikort og da jeg så vil ind og ændre det så jeg kan køre 100 hz i spil isted for 60 hz som xp kun tillader så opdager jeg til min store skræk at det slet ikke er som i gamle dage hvor man bare kunne vinge af at den skal f.eks. køre 100 hz ved 1024*768 eller man kunne download hz refrech og nej jeg har ikke en flad skærm eller andet min skærm kan køre 100 hz i spil i den opløsning :)Nogle der kan hjælpe mig med hvordan man ændrer det nu kommer der bare en menu frem med 3 store iconer man kan klikke ind på.
Avatar billede peet-49 Novice
24. september 2007 - 08:39 #1
En fladskærm kan normalt ikke køre mere end max. 75Hz
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. september 2007 - 08:40 #2
-> peet-49: Spørger har ikke en fladskærm.

Har du prøvet at hente den nyeste driver?
Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 08:44 #3
Ja det vil jeg mene har lige fået den fra butiken som har samlet den håber da ikke de bare har brugt en gamel skøj driver :o))
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. september 2007 - 09:00 #4
Du skal ikke mene, men vide :)

Hvilket kort drejer det sig om?

Og hvilken skærm har du?
Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 09:05 #5
Geforce 8800 GTS

Samsung SyncMaster 959nf

Det kører fint 100 hz hvis jeg spiller spil i windows mode :o)) Men det er ikke så fedt :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. september 2007 - 09:47 #6
Download denne driver (hvis du bruger XP):

http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_162.18_uk.html

Vista:

http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_163.69_uk.html

Afinstaller alle nVidia driver/programmer via Tilføj/Fjern programmer i dit kontrolpanel.

Installer den nye driver.
Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 10:01 #7
Hvad skulle det hjælpe mener du skal den køre 100 hz automatisk eller ??

http://www.eksperten.dk/spm/291309

Du kan se jeg har haft problemmet før i tiden men der var fix for det.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. september 2007 - 10:07 #8
Du kan køre den frekvens dit grafikkort tillader og som skærmen kan håndtere.

Dette kræver minimum den nyeste originale driver.

Tillader den det ikke, kan du prøve med fix/driver fra anden producent.

Men kender ingen pt.
Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 10:16 #9
Jamen er problemmet ikke xp kun tillader 60 hz i spil. Refreshrate-fix var der på mange af de gamle driver så man kunne sætte den til det ?? Skulle den gører det automatisk nu ?? Men jeg kan godt prøve den sidst nye driver intet problem.
Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 10:45 #10
Så er den driver installert men kører stadig 60 hz i spil.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. september 2007 - 10:46 #11
Genkender XP din skærm korrekt?
Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 11:02 #12
Jeg har installer skærm driver så jeg kan gå op til 100 hz eller mere.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. september 2007 - 13:58 #13
Fik du løst det?
Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 18:19 #14
ja både og jeg har downloadet en RefreshForce - Universal W2K/XP Refresh Fix som kan fix 100 hz i spillet men mener ikke det er det rigtige at gører.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. september 2007 - 18:25 #15
Og xp genkender din skærm som Samsung SyncMaster 959nf?
Avatar billede casemann Nybegynder
24. september 2007 - 19:14 #16
Ja det gør den skriver fulle navn og alt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. september 2007 - 19:24 #17
Hmm jeg har ikke flere bud.

Du må jo "nøjes" med det fix så
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2007 - 18:32 #18
har du slået v-sync i grafikkortet FRA?

v-sync vil jeg netop gøre, at den ikke opdatere skærmen for alle lodrette besvægelser er beregnet. derved vil refreshraten blive sat til et ofte lavere end skærmen kan køre...
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2007 - 18:33 #19
bemærk lige, at slår du V-sync fra bliver det ikke lige så flot ...
Avatar billede casemann Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:06 #20
Ja det hjælp heller ikke bruger stadig RefreshForce - Universal W2K/XP Refresh Fix :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:15 #21
jeg ved godt dette ikke er et svar men hvorfor dog gøre din oplevelse dårligere? din FPS bliver jo kun bedre på den ene led ... dvs du får en masse usynkroniserede kanter mv...  og dit grafikkort kan sagtens køre med V-sync slået til uden det går ud over din spiloplevelse ....

jeg tror v-sync fra er et levn fra gammel tid hvor systemerne ikke var hurtige nok til, at levere ordentlig fps (m/v-sync slået til)....