Avatar billede livse9 Nybegynder
23. september 2007 - 10:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

svchost.exe bruger 100% cpu

Min pc kører ubegribeligt langsomt. Jeg har altid haft dette problem med den. Jævnligt, ca hver anden måned, formatterer jeg og geninstallerer Windows, det hjælper måske lidt, men ikke længe.

Jeg kan i task manager se at det er svchost.exe der bruger 99% af CPUen. Hvad skal jeg gøre? Jeg har deaktiveret automatisk opdate af Win.

Jeg bruger AVG, og har ellers lidt software til mit kamera mv. Desuden Skype, som er totalt ubrugeligt fordi min pc kører så langsomt.

Jeg overvejer at købe en ny pc, men er det overhovedet et hardware problem, eller vil jeg opleve det samme problem med en ny pc?

Hjælp!
Avatar billede arlet Juniormester
23. september 2007 - 10:32 #1
Avatar billede pilfinger Nybegynder
23. september 2007 - 10:58 #2
Kunne virke som det er virus du har på..
Prøv at hente et program der hedder haijackthis kan findes på denne side http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
kør en scan og så smider du en kopi af den log fil der generes så vi kan se på den
Avatar billede fromsej Praktikant
23. september 2007 - 11:40 #3
Pilfinger >>Læs Arlets link.*S*
Arlet >> Hvorfor tager i ikke Combofix med?
Avatar billede arlet Juniormester
23. september 2007 - 12:14 #4
fromsej-> Vi har valgt at starte med en hijackthis og så bede om combofixet, hvis det bliver nødvendigt. Indtil videre kan vi stadig se noget i hijackthis loggen, men det vare nok ikke længe før at vi kan skrotte den helt..
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
24. september 2007 - 17:41 #5
--> fromsej, får du procenter på den der Combofix? :-D
HiJackThis loggen er da det bedste udgangspunkt, hvis vi andre skal lure. Så kan man hitte værktøjet, når skurken er fundet.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2007 - 18:34 #6
Ja, jeg får 5 % af det du betaler for at hente den. *GH*

HJT er ikke det bedste udgangspunkt, du kan ganske enkelt ikke se nok, den finder ikke rootkits, Vundo, nogle Smitfraudinfektioner, så nej, skal vi have en fair chance skal vi se en Combofixlog, eller en WinPfind (god fornøjelse med den*G*)

WinPfind i aktion kan ses her:
http://forums.spywareinfo.com/index.php?showtopic=91179&view=findpost&p=498166
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
25. september 2007 - 20:53 #7
har du fundet fejlen, for det kan være win update
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
25. september 2007 - 20:55 #8
Jeg har før haft problemet på en stak XP maskiner.
Avatar billede livse9 Nybegynder
27. september 2007 - 09:21 #9
Hurra!!! Det hjalp! arlet sender du svar? Tak, det var en noget billigere løsning end at købe ny pc..
Avatar billede arlet Juniormester
27. september 2007 - 11:06 #10
Jamen, det gør jeg så..

Men, hvordan fik du det væk??

Det hjælper jo ikke bare at lave en hijackthis log???
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
27. september 2007 - 16:35 #11
Sidste gang jeg havde et problem med svchost hjalp dette:
Temporarily stop the automatic updates service. (you should see CPU drop)
Download http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=43264
Run WindowsUpdateAgent20-x86.exe /wuforce
Rename C:\windows\software distribution to C:\windows\software distribution.old
Rename C:\windows\windowsupdate.log to c:\windows\windowsupdate.log.old
restart the automatic updates service.

Hvad gjorde du?
Avatar billede livse9 Nybegynder
28. september 2007 - 21:49 #12
Nej, jeg fik min bror til at komme, og han læste det du havde skrevet, og gjorde så et eller andet - han var vist også inde på windows ´hjemmeside og deaktivere de automatiske opdateringer (men den opdatere nu stadigvæk). Det hjalp - nu kører den fint igen :) Og da det var dit svar der fik ham igang, synes jeg at du skal have pointene :)