Avatar billede nicebabe Nybegynder
22. september 2007 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CD/DVD/Flasg memory card kan ikke blive indlæst?

Hej eksperten,

jeg har følgende problem med min notebook HP Compaq nx5000, system windows XP Professional:

Når jeg indsætter en CD f.eks. en DVD i min CD/DVD-Rom afspiller, erkender computeren at der er blevet indsat en data, men der bliver ikke vist noget indhold - som om at CD/DVD'en er tom (hvad den jo ikke er).

Det samme problem sker, når jeg indsætter et memory korte (Flash-Card)

I enhedshåndtering under "Hardware" er driverne at se og der bliver ikke vist nogen fejlmeddelser - som om at de er korrekt installeret.

Har i en idé om, hvor fejlen kan ligge, at jeg ikke kan indlæse hverken cd'er, dvd'er og flash-card? (at de bliver vist som tomme)

På forhånd mange tak for hjælpen :-)

Mvh

Jenny
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2007 - 08:40 #1
Prøv først følgende.
Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.

Ellers/og:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
klik på + udfor enhederne og k-klik på dem og vælg fjern.
Genstart og lad windows selv finde og installere enhederne igen.
Det er muligt at du skal installer driveren til kortlæseren (cardbus driver)igen
Driver - Storage :
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=395656&prodTypeId=321957&prodSeriesId=395654&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1093
Avatar billede nicebabe Nybegynder
23. september 2007 - 21:29 #2
tak for dit hurtige svar! desværre tror jeg er CD-Drevet er helt kaput? Det virker ikke efter jeg har prøvet det overstående. Når jeg putter Flashcardet kommer en meddelse op og spørger om jeg vil formatere. Er det også en fejl? den har ikke førhen kommet med denne meddelse.
Avatar billede haverslev Novice
24. september 2007 - 19:55 #3
Det lyder lit mærkeligt med at formatere. har du evt. ændret/installeret noget og problemet kom efterfølgende?

Du kan evt. prøve en Systemgendannelse, men vær opmærksom på at ale programme der er installeret EFTER denne dato du gendanner til, skal install. igen:

Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede nicebabe Nybegynder
27. september 2007 - 20:50 #4
mange tak for dine oplysninger endnu engang! DEt virker desværre heller ikke med systemgendannelse..  men som tak for din udholdende hjælp, vil jeg gerne give dig points, opret et svar :D
Avatar billede haverslev Novice
28. september 2007 - 08:03 #5
Hvis du har virtuel drev installeret, f.eks deamon tool, så prøv evt. at slette den.
Avatar billede nicebabe Nybegynder
29. september 2007 - 22:18 #6
jeg har desværre ikke dette drev :/