Avatar billede rudymadsen Nybegynder
22. september 2007 - 17:12 Der er 3 kommentarer

Danske karakterer

Jeg har et site, som jeg har arbjdet på et godt stykke tid og for et par måneder siden skiftede jeg min Dreamweaver ud med den nyeste. Jeg var ikke opmærksom på, at den lavede brok i de danske karakterer og nu har jeg mange sider, der gengiver disse fuldstændig forkert.

Kan nogen forklare mig hvilke meta koder det skal være, for at alle æøå gengives rigtigt?

Jeg arbejder også med en access database på siden og når jeg opdatere direkte i databasen og uploader den, ødelægger den de æøå, jeg manuelt har indtastet via sitet.

Hvad gør jeg for at ensrette sitet og hvad skal der stå?

/Rudy
Avatar billede roenving Novice
22. september 2007 - 17:20 #1
_Alle_ led i din web-ting skal bruge det samme karakter-sæt, dvs. din database, din web-server, meta-charset og også de filer, du gemmer fra editoren !-)

-- og enten skal du vælge iso-8859-1 eller utf-8 !o]
Avatar billede olebole Juniormester
22. september 2007 - 17:32 #2
<ole>

- og iso-8859-1 er gårsdagens tegnsæt. I fremtiden kommer vi alle til at skrive utf-8  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
02. oktober 2007 - 07:33 #3
Når jeg så arbejder med en access database, hvor har jeg så mulighed for at ændre på dennes karaktersæt?

/Rudy