Avatar billede andreas-p Nybegynder
22. september 2007 - 14:02 Der er 8 kommentarer

Problemer med grafik fejl

Hej
Jeg har haft nogle problemer med grafik fejl i et stykke tid nu. Det startede i BF2142 med at texturene bliver "udtværede". Men nu er der mere eller mindre udtværinger i alle spil, jeg plejer at kunne fjerne textur udtværingerne ved at trykke "Alt+Tab" så jeg kommer ud på skrivebordet. Så trykke Alt+Tab igen så er de væk. Men når jeg så spiller så kommer de igen efter kort tid her på det  sidste. Jeg har haft på fornemmelsen at det er fordi grafikkortet bliver for varmt men det har jeg ikke haft problemer med før og jeg har ikke sat grafikken op i Battlefield2142.
Jeg har fået sådan nogle "pixel" fejl på skærmen ( jeg har en CTR skærm ).
Her er et billede af det:
http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=69088

Dem "pixel" fejl, kommer og går men de er altid det samme sted. På det billede der har jeg kørt et MSN vindue over "pixel" fejlen og så lave den lange streger efter sig. Jeg har ikke den store andelse om hvad jeg skal gøre, jeg har formateret og renset mit Grafikkort for støv og snavs. Hjælp :)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
22. september 2007 - 19:28 #1
Det lyder mere som om din CRT skærm er ved at stå af ... har du mulighed til at låne en skærm fra en ven eller noget .. og teste med den ...
hvis det ikke sker på en anden skærm så er det ikke din GFX kort som er problemmet .. men din skærm
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2007 - 19:40 #2
hvilket grafikkort har du?
og hvilken driverversion bruger?
Avatar billede andreas-p Nybegynder
23. september 2007 - 01:06 #3
c-holst, jeg har en 7900GTX og bruger 162.18 versionen.
killer_bee, når der er texture udtværinger er det ikk skærmen. Men har testet det og der er fejl på de andre skærme også.
Avatar billede andreas-p Nybegynder
23. september 2007 - 01:07 #4
Jeg har kigget rundt på andre forumer, og det lader til at jeg langt fra er den eneste der har sådane problemer med 7900 serien, når de bliver omkring et halvt til at helt år gamle.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
23. september 2007 - 13:48 #5
Så vil jeg foreslår at du bruger din 2 års reklamations ret og returnerer kortet eller bytter den til en anden model. Med mindre der findes en fix for det...
Avatar billede andreas-p Nybegynder
23. september 2007 - 13:50 #6
okay, hvem skal jeg kontakte ?
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2007 - 14:18 #7
Du skal kontakte den forhandler hvor du købte varen, og naturligvis have dine kvitteringer klar.
Langt de fleste butikker har en fast politik om returvarer, som bør fremgå af deres hjemmeside. mener de fleste steder lader køberen betale fragten i første omgang og, så evt refunderer denne, hvis de konstaterer fejl ved produktet.
lad være med blot at sende varen retur uden forudgående skriftlig aftale.

må indrømme, at jeg har meget svært ved at se hvad der er pixelfejlen på dit billede.

prøv evt dette som en sidste mulighed.
genstart i fejlsikret
slet driveren via tilføj fjern...
genstart normalt
installer er driver du ved der virker/har virket til dit grafikkort, fx den som flgte med.
Avatar billede andreas-p Nybegynder
23. september 2007 - 15:53 #8
Okay, det prøver jeg c-holst. Jeg har fået den "speciel" samlet sådan jeg selv bestemte hvad der skulle i. Så der er ikke noget rigtigt firma jeg kan ringe til.