Avatar billede bamsemor Nybegynder
22. september 2007 - 12:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

sende fil over i mailbox Word 2007

når jeg trykker på ikonet i øverste venstre hjørne og herefter på send får jeg 2 muligheder
1) sende pr. mail eller
2) sende pr. fax
Men nr. 1) er ikke tilgængelig, og jeg kan ikke finde ud af, at få den aktiv. Er der en der ved hvordan man gør det?
Avatar billede justrace Novice
22. september 2007 - 15:59 #1
Det er i dit email-program du skal lave indstillingen, brug word som...
Avatar billede bamsemor Nybegynder
25. september 2007 - 13:50 #2
Det kan jeg ikke finde. Kan du ikke give lidt nærmere besked om, hvor det er?
På forhånd tak!
Avatar billede justrace Novice
25. september 2007 - 14:03 #3
Hvilket mailprogram bruger du?
Avatar billede bamsemor Nybegynder
25. september 2007 - 14:19 #4
windows mail version 6.0 Windows vista
Avatar billede justrace Novice
25. september 2007 - 14:33 #5
Under "indstillinger - Generelt", nederst, skal dy trykke på "Brug som standard". Er dette gjort?
Avatar billede bamsemor Nybegynder
25. september 2007 - 14:44 #6
Ja, standard er valgt. Men det undrer mig at man har valgt fax som standard i word 2007. Er der overhovedet nogen mere, der bruger fax?
Men knappen for mail er stadig lige død.
Avatar billede justrace Novice
25. september 2007 - 15:11 #7
Prøver at undersøge det...
Avatar billede justrace Novice
25. september 2007 - 20:58 #8
Hvorfor knappen til mail er inaktiv ved jeg ikke, men det eneste er sker ved at trykke på den er at du bare starter en ny mail op og får vadhæftet dit dokument. Det kan nemt gøres på en anden måde. Start dit mail program, klik Opret meddelelse. Derefter Idsæt - Vedhæftet fil. Min personlige mening om Windows Mail må herefter være "Det er en Ommer".
Avatar billede justrace Novice
25. september 2007 - 21:03 #9
Nåh ja, efter du har klikket på Vedhæftet fil klikker du dig bare frem til dit dokument og klikker på Åbn, hvorfor det så end hedder sådan? Det burde jo hedde Indsæt eller vedhæft. Igen en ommer. Ja ja, jeg kan nu godt lide Vista, men Windows mail er jo som Outlook Express var i de tidligere versioner af Windows.
Avatar billede bamsemor Nybegynder
26. september 2007 - 07:49 #10
Hej justrace Mange tak for din hjælp. Jeg giver dig nogle flere point for det store arbejde, når du giver et svar.
Jeg bryder mig ikke om Vista... tungt og besværligt.
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 08:29 #11
Du kan finde min mening om vista andetsteds her inde. Jeg mener nu at Vista er genialt, men det kræver tilvænning ligesom Win95 og 98 gjorde i sin tid, og senest 2000 og XP. Hvis du har en "ældre" office med Outlook kan du jo installere den, og så burde det virke.
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 10:44 #12
Man kan også, som de fleste forretninger ikke gør ret meget ud af at fortælle, vælge office basic i stedet for Home&stuydy udgaven. Så må man godt nok undvære PowerPoint, men får det noget mere brugbare Outlook med i stedet. Og prisforskellen er sølle ca. 350,00 kr.
Avatar billede bamsemor Nybegynder
26. september 2007 - 15:39 #13
Du har sikkert ret. Jeg er bare dødirriteret over, at så meget er ændret. Jegg har ikke tid til at sætte mig ind i det. Skal bare klare jobbet.:o))