Avatar billede frede_manden Nybegynder
21. september 2007 - 21:26 Der er 1 kommentar

Ole Variant

Hej

Denne funktion virker: Webbrowser.Document.Links.Item(0).Click;

Er det muligt at lave en funktion som kunne se således ud???

Function Test(Para: Variant);
begin
Webbrowser.Document.Links.Item(0).Para;
end;

Kør funktion: Test('Click')

Det det virker ikke hvis man gøre sådan!
Avatar billede hrc Mester
27. september 2007 - 21:59 #1
Ja, det kan man godt. Det du skal søge på, for den nødvendige baggrundsviden er alt for omfattende at beskrive her, er RTTI der står for "Run Time Type Information".

Via det er kan du teste om en given klasse indeholder en metode der hedder click og der findes også procedurer til at eksekvere dem.

Jeg tror nok jeg legede med eksempler i denne her:
http://delphi.about.com/library/dpbr/blbr0782128742.htm