Avatar billede thatorien Nybegynder
20. september 2007 - 17:55 Der er 5 kommentarer

WM6 på HW6510? Muligt?

Hey
Er lidt noob mht. pda'er.
har søgt rundt efter lidt guider og lign. dog uden held, så here goes:

Er det muligt at ligge WM6 på min iPaq hw6510, har lige nu WM2003.
Skal jeg bruge en bestemt version eller er det ligemeget?
Er der noget jeg skal passe specielt på med?
Vil den kunne trække det, eller vil den nærmest dø af det?`

På forhånd tak...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. september 2007 - 08:11 #1
Først og fremmest, er det ikke anbefalelsesværdigt at opgradere en PDA. Den er født og bygget til et specielt operativsystem, der oven i købet måske er specielt tilrettet til PDA´en.

Dernæst er der meget stor forskel i arkitekturen mellem WM2003 og WM5 (og 6).

Jeg har set opgraderinger til enkelte modeller, udbudt af 3. parts leverandører (og i et enkelt tilfælde HP - men det var 2002->2003) - og i to ud af tre tilfælde jeg har oplevet, er opgraderingen gået galt. Derfor holder jeg mig langt væk fra opgraderinger.

Helt grundlæggende skal du jo også købe en ny licens til WM6, og de ting du får med, er ikke pengene værd. Så meget nyt er der heller ikke.

Så som du kan høre - MÅSKE finder du en opgradering et sted - men jeg vil anbefale dig ikke at installere den.
Avatar billede mtj111 Novice
15. oktober 2007 - 16:43 #2
Windows Mobile 5 til Windows Mobile 6 er ikke det store problem, da de 2 styresystemer er så nogenlunde ens.
Fra Wm2003 til Wm5 er der sket en kæmpe forandring, så det kan ikke anbefales.

Der findes diverse uofficielle Rom-updates til en masse PDA'er. Jeg har selv en Qtek 9100 og der ligger pt. ca. 6 forskellige WM6-roms til den, og 2 af dem virker yderst godt (i følge rigtig mange mennesker - jeg har ikke selv prøvet det). Det er så også Wm5 -> Wm6, og hvis det går galt så kan Qtek 9100'eren sættes i Bootloader Mode og så kan man installere det gamle officielle styresystem.
Avatar billede thatorien Nybegynder
10. juni 2008 - 08:19 #3
Smid et svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juni 2008 - 08:40 #4
:-) Jeg springer over...
Avatar billede mtj111 Novice
10. juni 2008 - 10:04 #5
Tag du dem bare selv :)