Avatar billede carstensuurland Nybegynder
20. september 2007 - 13:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lidt at tænke over (Ikke en opgave)

Gu' ved hvordan det kan være, at når nogle skal have lavet noget, så er det altid "en lille opgave", "et simpelt design" eller noget andet - som egentligt indikerer at personerne bag ikke har lyst til at betale for IT-bistand ?
(Vi ved jo alle, at der er meget få små eller simple opgaver, når det drejer sig om IT udvikling...)
Avatar billede ffsoft Praktikant
20. september 2007 - 14:51 #1
Der er osse den ambitiøse udgave:

Jeg har ingen erfaring med hjemmesider, programmering eller databaser, men jeg vil gerne have hjælp til finde et færdigt script til en hjemmeside, der skal indeholde et medlemssystem, et nyhedssystem, et booking system, en blog, et forum system og kunne vise temperatur svingninger i det vestlige Lapland i realtime, på en grafisk måde. Jeg kender heller ikke noget til grafik.
Det haster.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
20. september 2007 - 14:55 #2
LOL :-)
Avatar billede g1um Nybegynder
20. september 2007 - 23:41 #3
og så har jeg(/vi) en SUPER HEMMELIG ide som vil betale sig senere når du får programmet det hele, og så kan du få nogle penge...
Avatar billede torotune Nybegynder
21. september 2007 - 06:53 #4
Ja det er utroligt... Prøv engang at kontakte en murer eller en tømrer:

"Jeg skal have bygget et hus her - det er godt nok et simpelt hus, det er kun firkantet og med ikke helt så mange rum, så jeg kan ikke rigtig betale noget for dit arbejde, men du kan få lov at få en lille metalplade nede ved sokelen hvor der står dit navn på. Du må godt bruge det som reference hvis du vil... Jeg kan også udlove 100 point på eksperten hvis du vil have det..."
Avatar billede g1um Nybegynder
21. september 2007 - 08:17 #5
Kan ikke lige finde den her gif:

Klient: Jeg sælger biler og skal bruge en hjemmeside til det, men, kan ikke betale for dit arbejde. Vil du ikke lave en hjemmeside til mig og skrive i bunden af den at det er dig der har lavet det? Så få du en hel masse kunder!

Freelancer: Vil du ikke give mig en gratis bil, så vil jeg køre i den og fortælle hvor god en forretning du har?
Avatar billede torotune Nybegynder
21. september 2007 - 15:25 #6
Hehe..

Det er det samme med folk der gerne vil have musikere/live bands til deres fest eller arrangement:

"Vores budget er desværre ikke så stort, så vi kan ikke rigtig give jer noget, men I kan måske få lidt mad og drikke..."

- Er det også det de har fortalt til catering-manden der kommer og steger og anretter pattegrisen, til teltudlejningsfirmaet og til Otto Duborg som de har været nede hos og købe en palle øl og vin?

Det er så snart der er tale om noget ikke-fysisk håndgribeligt, så tror folk at der er tale om en gratis tjeneste som man gerne gør for ens fornøjelses skyld.
Avatar billede c-lectic-a Nybegynder
23. september 2007 - 21:02 #7
de to jeg har hyret til min hjemmeside er begge fast lønnede pr måned.. og det vil de blive så længe de selv vil arbejde for mig... Det er ligemeget hvor meget de laver, bare de laver noget.. (pssst.. der er en lønforhøjelse p¨å vej her den 1.ste ;-) )
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
05. november 2007 - 18:26 #8
Lukket