Avatar billede virus93 Nybegynder
20. september 2007 - 13:04 Der er 9 kommentarer

PC der ´"fryser"

Min søn har en PC, der efterhånden volder en del kvaler.
Vi oplever, PCén med mellemrum sætter sig fast under opstart af Windows Vista, og at det samme sker, når Windows er indlæst.
For at afhjælpe problemet har vi selv udskitet grafikkortet til
NVIDIA GeForce 8400 GS og opgraderet RAM´mene til 2GB, men det har
ikke hjulpet. Faktisk kan den slet ikke loade, når de nye RAM er monteret. Er der nogen, der forslag til, hvad vi kan gøre?
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2007 - 13:25 #1
Tjek harddisken for fejl.
Avatar billede virus93 Nybegynder
20. september 2007 - 13:41 #2
NVA. Hvad mener du?
Hvad tror du, der kan være problemet?
Inden jeg instalerede Vista, havde han XP home.
Jeg har renset HDD fuldstændigt inden Vista blev installeret,ved
hjælp af Hiren´s BootCD. Tror du, det kan være en defekt HDD ?
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2007 - 13:53 #3
Ja det var fejl i sectorer jeg tænkte på.
Avatar billede virus93 Nybegynder
20. september 2007 - 14:30 #4
Jeg har kørt alverdens forskellige tests, uden at der kom fejlmeldinger.
Tror du, at det måske kan være en defekt PSU ?
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2007 - 14:45 #5
Det er selvfølgelig muligt, men umiddelbart synes jeg bare det virker mest som fejl på enten Ram eller harddisk. Har i tjekket for diverse 'snavs'? Tænker på spyware, virus.
En mulighed er også at prøve en 'repair', hvis det skulle være pga. en ødelagt systemfil.
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2007 - 14:52 #6
Så lige dette http://www.pcworld.dk/art/9012?a=newsletter&i=391 som måske kan være af interesse, når først det oprindelige problem er løst.
Avatar billede thatorien Nybegynder
21. september 2007 - 17:54 #7
Prøv at køre en memtest86. Måske de gamle ram der er smadret.
Avatar billede virus93 Nybegynder
23. september 2007 - 00:51 #8
MemTest86 har jeg prøvet. Det gav ikke noget.
Jeg har nu monteret en helt ny HDD og sat de nye RAM i igen (2GB).
Vista er geninstalleret. PC kan nu starte op, men er meget langsom.
Efter at nyeste driver til grafikkort er installeret, svarer PC´en
næsten ikke, og efter et stykke tid kommer meddelelsen "...Windows tjenesten
SENS svarer ikke ...".
Avatar billede nva Praktikant
03. oktober 2007 - 08:46 #9
Er du kommet længere?