Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
20. september 2007 - 10:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb at PC dele?

Hejsa

Så er det tid igen til at forny sin PC. Og jeg har stadig svært ved at sammensætte den helt rigtige PC.

Passer nedenstående dele godt sammen?
Kan jeg evt. købe noget billigere og bedre?
Er det det bedste grafikkort til pengene? jeg regner med at jeg skal køre de sidste nye spil!

---------------------------------------

MSI NX8600GTS-T2D256EZ-HD - Pris 1.343 kr.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389690

Core 2 Duo E6850 3 GHz - Pris 1.847 kr.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390530

MSI P35 Platinum - Pris 1085 kr.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382150

Kingston HyperX 2 x 1 GB - Pris 1.060 kr.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386022

Samlet pris 5335 kr.
Avatar billede kcasper Nybegynder
20. september 2007 - 10:53 #1
så har jeg kigget på dine forslag jeg syntes det ser meget godt ud.
men hvis du skal spille de helt tunge spil og du spiller meget så ville jeg købe et lidt dyrere grafikkort.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
20. september 2007 - 10:59 #2
Spillene skal bare kunne køre ordenligt....IKKE i højeste opløsning
Lige nu køre jeg med 6600gt, hvilket jeg er meget tilfreds med!
Avatar billede kcasper Nybegynder
20. september 2007 - 11:17 #3
oki hvis du ikke behøver at køre i den højeste opløsning, så er det grafikkort helt fint

og alle tingene du har valgt passer sammen. .
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
20. september 2007 - 11:20 #4
Det er godt at høre.
Men kan jeg finde noget er er lige så godt eller bedre til en billigere penge??
Avatar billede kcasper Nybegynder
20. september 2007 - 11:36 #5
ja asus en8500gt silent
713 kroner
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. september 2007 - 15:29 #6
Øh 8500gt er da væsentlig ringere end 8600gts??

Hvis du er ligeglad med DX10, så er dette kort et godt alternativ:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392188

Derudover skal du være opmærksom på din strømforsyning. Hvor stor er den og hvor mange ampere kan den levere på 12V?

Mht. bundkortet, så sørg for, at du køber rev. 1.1 (eller højere hvis det findes), da der var en del performanceproblemer med rev. 1.0. Især ved OC.
Avatar billede thatorien Nybegynder
21. september 2007 - 18:01 #7
Asus EN8500GT er lige til at lukke op og skide i, hvis du skal spille. Mindst 8600GTS. Ellers som thesheriff skriver, et godt 7xxx kort vil også kunne køre. hvis det ikke haster, så skulle nvidia komme med nogen 9xxx midrange kort til november, ifølge rygter. :)
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. oktober 2007 - 14:41 #8
Når men jeg fik aldrig købt.
Men det skal jo ikke forhindre jer i at få point :)

Skriv et svar!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. oktober 2007 - 14:43 #9
Her er et af slagsen...