Avatar billede akerman Praktikant
20. september 2007 - 10:42 Der er 6 kommentarer

Industri i Danmark - geografisk placering

Hey!

Er i gang med at skrive mit afgangsprojekt. I den forbindelse mangler jeg at kort over Danmark, hvor industriens placering er påtegnet. Så man f.eks. kan se hvilke områder i DK der ville være egnede til at anlægge et firma der servicerede den eksisterende industri.

Jeg kan godt selv lave et kort, men jeg mangler dataene. Jeg troede det ville være nemt - men kan intetsteds finde data over industriel tæthed pr. kommune eller lignende.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. september 2007 - 15:32 #1
Har du prøvet at kontakte DI?

http://www.di.dk/

De plejer at være flinke til at hjælpe med statistik og lign.
Avatar billede akerman Praktikant
20. september 2007 - 16:07 #2
Jeps de kunne ikke hjælpe.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. september 2007 - 16:27 #3
Du kunne fx tilmelde dig http://statistikbanken.dk og lave dit eget kort?

Det er ihvertfald gratis.
Avatar billede akerman Praktikant
20. september 2007 - 17:06 #4
Hehe vi har samme tankegang :) Jeg har også været inde på dansk statistik og søge under industri - men jeg fandt intet brugbart der heller :(
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. september 2007 - 17:21 #5
Hmm måske miljøorganisationer har noget du kan bruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2007 - 18:27 #6
Den meget korte version er at fysiske varer bliver produceret i trekantsomraadet og midtjylland mens papir & IT relaterede varer bliver produceret i Storkoebenhavn.

For den lidt laengere version skal du nok have fat paa noget statistik. Der maa vaere noget
statistik for antal loenmodtagere fordelt paa brancher og regioner.