Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 13:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lan over wirelless

hej

jeg har li købt en ny bærbar . så skal jeg lige ha overført nogle ting fra min gamle bærbar så tænkte at ville gøre over det trådløs netværk der er i pcerne. men når jeg feks prøver at gå ind på min gamle bærbar skriver den at jeg ik har tiladelse af administratoren at gå ind på den. jeg har installeret ipx protokol og åbnet gæste kontoen . hvad kan der så være galt
Avatar billede rene37 Nybegynder
19. september 2007 - 13:14 #1
Hej

Du skal være logget på som administrator.

Har du husket at aktivere fil- og udskriftsdeling på begge computere, samt at dele de mapper med data på den gamle bærbare som du vil flytte til den nye ?

Du kan evt. prøve at deaktivere firewall på begge pc.

Jeg går ud fra at du kører Win XP eller nyere styresystem.
Avatar billede a1a1 Novice
19. september 2007 - 13:17 #2
hvis den gamle kører xp skal du huske at tilade netværkssharing (det nemmeste er at lave en delt mappe som alle må læse), evt. slå xp firewallen helt fra også... du bruger ikke ipx protokollen, men bare "alm" tcp (ipx er en "gammel" protokol, der næsten ikke bruges mere)
Avatar billede a1a1 Novice
19. september 2007 - 13:18 #3
jeg skriver ikke så hurtigt..
Avatar billede ranglen Nybegynder
19. september 2007 - 14:05 #4
du skal nok have et tastatur, som ikke kræver ekstra energi ;)
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2007 - 14:07 #5
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 14:22 #6
ar det var min dumme fejl . jeg havde ik delt noget . det er fordi jeg for nylig har formateret den gamle --- øhh.. :P
Avatar billede a1a1 Novice
19. september 2007 - 14:22 #7
ranglen -> ja, det må være vejen frem, evt. kan jeg jo montere nogle magneter så jeg mens jeg taster får strøm til min computer...;o)-oO
Avatar billede anders_bou Nybegynder
29. september 2007 - 18:28 #8
Hejsa

Jeg har samme problem. Når jeg forsøger at skabe adgang til den anden computer på netværket, bliver jeg bedt om en adgangskode for at oprette forbindelse, selvom jeg ikke aktivt har bedt om at der kræves nogen form for adgangskode.