Avatar billede mulatneger Nybegynder
19. september 2007 - 10:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange Resource / Mødelokaler

Hej

Vi har nogle mødelokaler samt firmabiler som vi gerne vil have som Resources i Outlook. Vi har pt. en maskine til at stå, som acceptere hvis enheden er ledig, og decline hvis den er optaget.

Hvordan er den rigtige måde at gøre dette på?

vi benytter MS Exchange 2003.

På forhånd tak
Morten
Avatar billede mulatneger Nybegynder
19. september 2007 - 10:22 #1
Det skal lige siges at grunden til vi vil lave det om, er at det ikke altid kører optimalt, samt det er besværligt at oprette en ny.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2007 - 10:57 #2
Jeg har gjort det således:

Først har jeg defineret tre roller. En administrator, en sekretær og brugere.

Alle ressourcer oprettes med egne profiler i AD.

Administratoren logger på med hver enkelt profil, åbner outlook og konfigurere stedfortrædere i outlook så sekrætæren har læse/skriverettigheder og mails videresendes til denne og så brugerne har læserettigheder.

Herefter kan alle brugere inviterer en ressource med deres outlook og sekrætæren kan accepterer/afvise og prioriterer ved dobbeltbookinger
Avatar billede larsennet Nybegynder
19. september 2007 - 11:20 #3
Brug: "Microsoft Exchange Server Auto Accept Agent" det gør det hele meget lettere..

Vi bruger det selv på alle vores biler, mødelokaler, viewere, m.m og det hele foregår automatisk.

Se her hvor dan du implementerer Agenten ->
http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa997184.aspx

Mvh.
Larsennet