Avatar billede lanthernen Nybegynder
19. september 2007 - 10:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel på kundedatabase

Heysa

Har en kundedatabase med ca. 100000 kunder i som jeg skal have ryddet lidt op i.

Kunden har et billetsystem hvor der f.eks. sælges årskort.

Jeg vil have slettet alle kunder fra ~ 31.12.2005 og bagud der ikke har et gyldigt årskort mere.

Jeg har denne forespørgsel hvor jeg finder alle ikke gyldige kort:

Select  UAD.grnr,
        UAD.adnr,
    UAD.adr2,
    UAD.adr3
from    UAD,
          WKV
Where  UAD.adnr = WKV.penr
And    UAD.grnr = WKV.pegr
And    UAD.adr2 = UAD.adr2
And    UAD.adr3 = UAD.adr3
Group by
    UAD.grnr,
        UAD.adnr,
    UAD.adr2,
    UAD.adr3
having  max(WKV.ktja)< dateadd(day,-620,getdate())

Hvor WKV.ktja er min udløbsdato på kortet.

Så det er sådan set ok – MEN mit problem er at en kunde sagtens kan have fået en ny billet og dermed skal kunden jo ikke slettes i systemet da kunden stadigvæk har en gyldig billet.

Er der en måde jeg kan sammenligne udtrækket på med de kunder der faktisk stadigvæk har en gyldig billet og de dermed ikke bliver slettet?

Sig til hvis mere info behøves
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2007 - 01:41 #1
Nu har vi ikke hele din tabel struktur, så jeg kan kun give lidt pseudo SQL:

DELETE FROM uad
WHERE <ældre end 31.12.2005>
AND NOT <primærnøgle> IN (SELECT uad.primærnøgle FROM uad, vkw WHERE <join betingelse> AND <gyldigt årskort>)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2007 - 21:07 #2
Kommet videre ?
Avatar billede lanthernen Nybegynder
29. oktober 2007 - 20:29 #3
Hejsa

Havde helt glemt spørgsmålet - har løst prob af andre veje men hvis du smider svar får du pointene da du prøvede på at hjælpe mig.

no problem
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2007 - 02:28 #4
OK