Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
18. september 2007 - 21:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DVD-programmer

Hej
Jeg søger et godt og gratis DVD-brænde-program.

Det jeg brænder er normale datafiler ellers er det TS_video.

Nogen der et godt bud ?

I øvrigt har jeg en film (TS) som fylder lidt over 5 Gb, og mine skiver er kun på 4,7 Gb. Skal man have en større DVD skive eller kan man splitte filmen over i to ?
Avatar billede ranni Forsker
18. september 2007 - 22:46 #1
Hej.
Et gratisprogram    CD Burner XP prof  , som du kan hente på
www.komputer.dk eller søge www.ni.dk på ordet  pro burner
Du kan brænde i MPEG 1 format i stedet for MPEG 2 , kvaliteten er lidt dårlige men med mindre det køres ud på stor skærm, kan det ikke ses
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2007 - 08:33 #2
ranni: Der bliver efterspurgt et DVD video program.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2007 - 08:41 #3
yonaz8000: hvis din film ikke er beskyttet (original), kan du komprimere den med Dvdshrink: http://dvdshrink.org/
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
19. september 2007 - 12:37 #4
Ok mange tak akyhne, men er der nogén der har nogle gratis gode DVD brænde programmer.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2007 - 14:43 #5
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2007 - 14:46 #6
Hvis du bruger DvdShrink som akyhne foreslår, så kan du brænde direkte derfra - også selvom du vælger ikke at komprimere, men bevarer 100% (såvidt jeg husker da )
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2007 - 15:39 #7
nva: Det kræver at Nero er installeret, og er blot en funktion der bruger det programs drivere til formålet. Er nero ikke installeret, mener jeg slet ikke man kan brænde med Dvdshrink.
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2007 - 15:40 #8
akyhne -> ok, så blev jeg så klog :)
Avatar billede christopher99 Nybegynder
21. september 2007 - 13:54 #9
Du kan også prøve SimpleDivX: http://www.codecs.dk/fil.php?filid=343

Programmet kan både brænde direkte fra en DVD eller fra VIDEO_TS og AUDIO_TS som du har rippet til harddisken.

Programmet er freeware - håber det hjælper!
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
22. september 2007 - 12:20 #10
Tak !

Christopher99 og akyhne kan dele de 30 point
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. september 2007 - 12:32 #11
Ok.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:12 #12
Christopher99: Et svar?