Avatar billede calle12 Nybegynder
18. september 2007 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Relæ med timer/forsinker funktion

hey, skal bruge et relæ til bilen, som kan holde spændingen et par sek efter styre strømmen slukker. Er der nogle der kender til denne slags relæ'er, og hvor man kan købe dem?

på forhånd tak
Casper
Avatar billede kox Nybegynder
18. september 2007 - 19:59 #1
http://www.brodersen.dk/products/timers/smulti/xmw/manual/xmw.pdf f.eks. Den kan det hele. Kunne ikke finde en billigere løsning til 12VDC. Det findes givetvis. Jeg vil anslå at denne time koster i omegnen af en tusse.
Den skal formentlig forsynes fra bilens batteri hele tiden (husk sikring). Du kan indstille snart sagt hvilken som helst timerkombination du ønsker.
Avatar billede calle12 Nybegynder
18. september 2007 - 22:36 #3
kan ikke lige åbne det sidste link du sendte, men syndes nu også 500 er lidt volsom, tænkte på om man ikke kan få et relæ med en indbygget kordensator som kan holde relæer aktivt de par sek det drejer sig om?
Avatar billede kox Nybegynder
19. september 2007 - 08:50 #4
Nej det kan jeg heller ikke nu. Checkede det ellers i et andet vindue inden jeg postede det. Der er nok time-out.
Jo du kan givetvis konstruere en løsning som den du skitserer. Der kan jeg ikke hjælpe dig.
Avatar billede kox Nybegynder
19. september 2007 - 11:04 #5
http://www.genbyg.dk/view.php?template=products&page_id=106&view_prod=25791 Her kan det fås brugt. Pris 165. Så er det lige før du ikke kan bikse det sammen billigere selv.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 16:34 #6
http://www.thansen.dk/product.asp?c=656552393&n=1199147587&pn=1408786914 - en kondensator holder i 15 sek, og behøver ikke nødvendigvis at styre lyset - men kan bruges til alt muligt
Avatar billede calle12 Nybegynder
19. september 2007 - 22:15 #7
Mezoi: det er sådan noget jeg tænkte på, og samtidig fandt jeg en ensretter hvorved man kan monterer det i samme kredsløb, så tror lige præcis det er det jeg skal bruge, der skal prøves. takker, smid et svar og så du kan få point'ene!
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 15:19 #8
Godt du fandt ud af noget:)