Avatar billede l_domino_l Nybegynder
18. september 2007 - 15:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Billig CPU + Bundkort + RAM til Overclocking?

Jeg er ude efter noget billigt Hardware, som jeg kan overclocke godt og grundigt...

Nogen der kender nogen gode typer?

Det jeg er ude efter er så jeg kan spille nogen af de nyere spil, men ved ikke ret meget om Hardware mere, sidst jeg havde en stationær Computer var da P3 Coppermine var på markedet.

Nogen der vil hjælpe med at finde noget Hardware til mig, gerne brugt så det er endnu billigere....

Feks hvad skal jeg købe for at få mest ud af pengene?
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 15:22 #1
billig hardware skal ikke overclockes, det holder det ikke til.

Asus P5K Deluxe bundkort
PC-8500 ram
core2duo/core2quad CPU
God CPU + Kabinet køling

Så kan du lave et voldsomt overclock
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
18. september 2007 - 15:31 #2
Jeg sagde billig...

Det gør ikke noget at det er lidt ældre...
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 15:49 #3
igen, billig hardware er ikke til OC, det mangler bla funktioner på bundkortet. Skal du lave et voldsomt OC skal du have Core2 arkitektur på din CPU, alt hvad der er ældre snakker vi max 25% OC og så skal det stadig være et godt bundkort og gode ram

kig på www.dba.dk men tror ikke du finder hvad du leder efter..

Hvad er budgettet?
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
18. september 2007 - 17:02 #4
Jeg har ikke noget imod at det er ÆLDRE Hardware, du skal ikke komme og sige at man ikke kan overclocke ældre Hardware, der engang har været dyrt Hardware.....
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 17:12 #5
jo det kan du såmænd godt, op til ca 25% OC, og det gør ikke den store forskel som det lader til du tror det gør, og det vil stadig være forældet hardware og uanset hvor meget du OC det vil det stadig have enormt store problemer med de nyeste spil, der skal ny hardware til for at de kører ordentligt, især CPU og GFX kort. Køber du brugt er det uden garanti, og brænder du noget af er det bare ærgeligt, så har du smidt pengene ud af vinduet.

Mangler stadig et max budget
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
18. september 2007 - 19:40 #6
"Køber du brugt er det uden garanti, og brænder du noget af er det bare ærgeligt, så har du smidt pengene ud af vinduet." Det er det også ligemeget om jeg brænder skidtet af på NYT hardware, det ryger garantien jo også

Jeg regnede med RAM + Bundkort + CPU til max 2000kr
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 19:59 #7
ja garantien ryger, hvis de kan se du har OC, men det er der ikke en tekniker på jorden der kan, ergo, garantien kan stadig bruges..

Ram bundkort og cpu kan sagtens klares for 2000kr, måske ikke det mest OC venlige, men det kan da klares. Så er der bare et par ting først.

1. Hvilket GFX kort har du? (AGP eller PCI-E) GFX kortet skal jo have en tilsvarende port på bundkortet.

2. Hvor stor er din PSU?
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. september 2007 - 20:03 #8
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
19. september 2007 - 07:22 #9
Jeg kører med en MacBook nu, så har INGEN hardware...
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
19. september 2007 - 07:26 #10
Ok... det der kan jeg nok godt skrabe sammen til, og så et eller andet PCI-Express Grafikkort...

Men hvorfor har det bundkort der 3 x PCI-Express slots?
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. september 2007 - 08:52 #11
nogle af dem er pci-eX16 andre gange 1 til normale kort. Du skal også have en strømforsyning så, eller hva? Hvor meget kan du undvære til det?
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
25. september 2007 - 14:21 #12
Du kan også sagtens købe en AMD x2 CPU til socket AM2... De er meget billigere, og har en ganske fin performance...
Selvfølgelig er det ikke på højde med en C2D, men stadigvæk et dejlig billigt alternativ der køre godt..

Kædet sammen med et forholdsvis billigt kabinet med en PSU i, og så et 8600GT så er det du faktisk ganske godt kørende ! :)
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
25. september 2007 - 14:35 #13
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=314248 A64 X2 4800+

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250315 DFI bundkort med mulighed for SLI

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=140324 2GB kingston ram

Samlet pris... 1990kr.

Hertil skal du så have dig et grafikkort, og et kabinet med en strømforsyning i. Harddiske og sådan kan du jo selv finde efter behov hvis du ikke allerede har ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 00:42 #14
AMD er desværre bare elendige til OC og SLI er værdiløst i de prisklasser
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
06. november 2007 - 13:33 #15
Lukker