Avatar billede kidrock Nybegynder
18. september 2007 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vista startdiskette

Min mor købte en pc fra elgiganten igår. Det var en demo model med Vista installeret, sælgeren sagde til hende at der ikke var nogen installations disc med og at hun skulle lave en "startdiskette" så snart hun kom hjem, så Vista kunne blive geninstalleret hvis det skulle blive nødvendigt.

Hvis der er nogen der kan hjælpe min mor og jeg med at lave en opstart disc vil vi være meget taknemmelige.
Avatar billede hother43 Nybegynder
18. september 2007 - 17:11 #1
Det er mig bekendt ikke muligt at lave startdiskette til Vista.

Elgiganten 'skal' levere en installations-dvd, uanset om det er en demo model eller ej.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2007 - 20:28 #2
Jep! Hun har købt en pc hvor vista er installeret på, dvs. hun har også købt en vista licens.
Vista skal enten ligge på harddisk, lægge som image fil på dvd der følger med pc, eller komme med som alm. OEM version.
Avatar billede perhol Seniormester
18. september 2007 - 21:51 #3
Der skal ligge et program til at lave en genopretningsdisk (1 DVD eller flere CD'er)på computeren.
På en HP computer hedder det f.eks HP recovery Manager.
Avatar billede kidrock Nybegynder
20. september 2007 - 08:26 #4
Ja det tænkte jeg nok...
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2007 - 20:08 #5
kidrock hvorfor bad du ikke om svar i stdet for at tage dem selv?
Avatar billede centurion Nybegynder
13. november 2007 - 18:42 #6
Jeg har en Vista OEM, men der følger ikke én installations-DVD med, derimod medfølger der en recovery-DVD.  Da jeg har startproblemer med min Vista, undrer det mig om recovery-DVD'en kan bruges som "Startdiskette"?
Centurion