Avatar billede alukyro Nybegynder
18. september 2007 - 09:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS style HTML i en IFrame

Hej Eksperter,

Skal indlejre en HTML side i en IFrame. Denne side er i forvejen stylet med en række stylesheets, men skal når den indlejres, tilpasses den/de sider den skal indlejres i.

Er der nogen der har en god ide hvorledes det kan gøres?

Min ide er at overskrive eksisterende styles på den side der indlejres, men kan ikke helt få det til at fungere.

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2007 - 20:49 #1
hvis siden du indlejrer er din egen og tilhører domænet så burde du sagtens kunne overskrive style hvis du gør det inline.
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2007 - 21:10 #2
<ole>

Stylesheets kan ikke bruges til noget efter load - så du må overskrive styles element for element ... og det er næppe særlig interessant. Du må nok finde en helt anden løsning  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede alukyro Nybegynder
20. september 2007 - 13:00 #3
Siden tilhører desværre ikke det domæne den skal indlejres i, så Javascript kan ikke benyttes.

Ole, hvis jeg skal overskrive nævnte styles elemenent for element, skal det så ske inde i selve IFrame eller umiddelbart efter?
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2007 - 13:58 #4
Hvis det importerede dokument ligger under et andet domæne, kan du godt opgive at ændre på det. Dokumentet ser ud, som det gør ... det kan du ikke ændre på  :)
Avatar billede alukyro Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:15 #5
Har muligvis fundet en løsning på ændring af styles. Er dog løbet på et andet problem. Den side jeg skal indlejre benytter session cookies og disse blokeres af IFrame i IE7.

Er der en måde hvorpå jeg kan tillade disse cookies i IFrame? (Ikke via indstillinger i browser)
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2007 - 19:54 #6
Du vil få præcis samme problem her - cookies kan kun læses fra det domæne de er sat.
Avatar billede roenving Novice
10. oktober 2007 - 14:31 #7
Du er vel ikke så heldig, at siderne stammer fra forskellige underdomæner, så du kan sætte tilhørsdomænet til overdomænet ?-)
Avatar billede alukyro Nybegynder
17. oktober 2007 - 09:26 #8
Tak for alle jeres kommentarer.

Roenving, nej - siderne er fra forskellige domæner.

Har imidlertid fundet en løsning på cookieproblemet, som indbefatter at nogle headers bliver sat i de sider der skal indlejres. Hvis der var nogle som skulle være intereseret i de beskidte detaljer, kan der læses mere på følgende link:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms537343.aspx#p3p_and_compact_policies