Avatar billede rosenvold Nybegynder
18. september 2007 - 07:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser jeg om jeg har vista 64 bit installeret eller ej ?

Jeg er ved at tilslutte min printer til min nye computer og skal nu vælge, om jeg har Vista eller Vista (64 bit)  Jeg kan bare ikke finde oplysningen. Udgaven hedder: Windows Vista Home Premium. Hvor ser jeg det ?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
18. september 2007 - 07:58 #1
Prøv at højre klikke på denne computer og vælge egenskaber. Det hedder vist bare "compputer" i vista. Muligvis det står der, det gør det i hvert fald i xp.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
18. september 2007 - 08:02 #2
Det ser ud til det er 32 bits der følger med fra start, men du kan opgradere her:
https://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/64bit.mspx
Avatar billede rosenvold Nybegynder
18. september 2007 - 08:11 #3
Desværre står det ikke under egenskaber. Der står blot Home Premium !
Avatar billede bubbaa Nybegynder
18. september 2007 - 08:39 #4
På linket står der at det er 32 bits der følger med, når man køber din version, men den kan opgraderes for ikke særlig meget.
Avatar billede rosenvold Nybegynder
18. september 2007 - 10:17 #5
Takker for svaret. Vista er 100% nyt for mig, men det kommer jo nok til at fungere, når jeg lige lærer at navigere rundt.
Avatar billede langbein Nybegynder
19. september 2007 - 18:46 #6
Har ikke Vista forran meg nå, men er 100 % sikker på at jeg har funnet angivelse av 32 bit system under my computer på et par Vista maskiner jeg har sjekket. Er ellers av den oppfatning at Vista 32 bit er nærmest dødfødt. Skal man få god ytelse av Vista så må man ha 64 bit og masse med ram (.. vil jeg tro, men jeg har faktisk ikke prøvd det.) .. Er det noen som kan bekrefte / avkrefte ?