Avatar billede planbanan Nybegynder
17. september 2007 - 21:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Blog til egen hjemmeside

Jeg kunne godt tænke mig en blog, som jeg kan ligge på min egen hjemmeside. Jeg har en blog hos www.one.com, men man kan f.eks. ikke lave google-reklamer på denne side.
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:52 #1
Se om du ikke kan finde en herinde: http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Blog/index.html

Virker du kun hvis din server køre linux (PHP)
Avatar billede a1a1 Novice
17. september 2007 - 22:44 #2
www.blogger.com? (google)
Avatar billede planbanan Nybegynder
17. september 2007 - 22:44 #3
Jeg har kun lavet hjemmesider i html. Kan man ikke lave en blog i html, eller skal man bruge php?
Avatar billede a1a1 Novice
17. september 2007 - 22:55 #4
nej du kan ikke lave en blog i html da det kræver at du har noget serverside (som f.eks php eller asp der gemmer det i en database eller som tekst filer) der kan gemme og vise indlæg.
Jeg har lige oprettet en "google" blog (med "option" at jeg selv hoster) som skulle ftp'e ting en server (der så nok kan vises via en html/xml fil), har dog ikke testet det endnu da subdomænet først skal oprettes (blog.<ditdomæne>.dk)
Avatar billede planbanan Nybegynder
18. september 2007 - 08:11 #5
y
Avatar billede planbanan Nybegynder
18. september 2007 - 08:11 #6
Yes
Avatar billede alsc Nybegynder
18. september 2007 - 09:08 #7
Du kan med fordel bruge wordpress.dk, som kan installere på one.com og derefter tilpasses, som du ønsker med blandt andet google reklamer.
Avatar billede planbanan Nybegynder
20. september 2007 - 13:13 #8
lukker
Avatar billede alsc Nybegynder
20. september 2007 - 14:01 #9
Du fik et svar, der kunne bruges?
Avatar billede planbanan Nybegynder
20. september 2007 - 15:06 #10
Ja - mange tak.

Jeg kunne ikke få den til at give point, men så fandt jeg ud af, at der kun var lavet "kommentarer", og at der skal gives et "svar", før man kan give point.
Avatar billede alsc Nybegynder
20. september 2007 - 16:12 #11
Hvad endte du så med og hvad er erfaringerne? Du kan selvfølgelig også bare smide en besked.
Avatar billede planbanan Nybegynder
21. september 2007 - 10:23 #12
Jeg ville gerne have en blog, hvor jeg kunne sætte google-reklamer ind, så jeg er ved at se nærmere på www.blogger.com. Den giver vist rimelig gode muligheder for at tilpasse siden efter egne behov.
Avatar billede alsc Nybegynder
21. september 2007 - 10:55 #13
OK.

Min egen erfaring er, at installationen fra wordpress.dk på one.com er nemmere at håndtere end blogger.com, men god fornøjelse :)
Avatar billede planbanan Nybegynder
21. september 2007 - 11:13 #14
Jeg har kigget lidt på wordpress.dk, og det er nogle rigtig fine skabeloner og eksempler, som jeg har set.

Jeg er dog ikke så garvet endnu, og det ser en smule svært ud. Hvis du har et link til en meget grundig forklaring, så vil jeg meget gerne prøve det.
Avatar billede alsc Nybegynder
21. september 2007 - 12:02 #15
Jeg har nu ledt efter den vejledning, der fik mig igang på få øjeblikke, men den er godt nok pist borte. Jeg må lige se om jeg har den liggende derhjemme for det var godt nok nemt.
Avatar billede wanthai Nybegynder
02. januar 2008 - 22:53 #16
Interessant.
Installerede i blog på jeres egne maskiner/servere.
Søger selv efter enløsning til min egen hjemmeside som ligger på min egen server. Kører Sambar server, PHP 5 og MySQL 5