Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
17. september 2007 - 19:34 Der er 15 kommentarer

Konvertering af WMA til MP3

Musikfiler købt på TDC kommer ofte i filformatet WMA og har DRM beskyttelse - da jeg gerne vil høre mine musikfiler på f.eks. mobilen, der ikke understøtter WMA, skal jeg have filerne konverteret til MP3. Er der nogle der kender et freeware program, der kan klare konverteringen af en WMA fil med DRM beskyttelse til MP3?
Avatar billede montago Praktikant
17. september 2007 - 19:43 #1
Hvis du ligesom jeg har et anstendigt lydkort - fx et Soundblaster Live... hvor man kan indstille Recorder-Input til at være Wave eller What-u-Hear.

Kan du gøre følgende: Lyt til sangen, og optag den i Wave, og komprimer den bagefter til MP3... har gjort det flere gange for een af mine venner, fordi han ikke kan afspille WMA-DRM

tools: XING Audio Catalyst (Record + Encode)

du kan også gå på nettet og downloade en pirat kopi af sangen, dette er lovligt fordi du allerede ejer den.
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
17. september 2007 - 19:54 #2
bliver kvaliteten af sangen ikke dårlig hvis man gør det på den måde?
17. september 2007 - 20:05 #3
http://www.piratgruppen.org under [Guides][Musik] er en guide om dette 'problem' ...

http://www.piratgruppen.org er bare 'syg' i skrivende stund...
Avatar billede montago Praktikant
17. september 2007 - 21:14 #4
Musikken bliver ikke dårligere kvalitet hvis du køre igennem lydkortet... i stedet for udenom (brug af kabler)...

sidste alternativ er at brænde en CD og rippe den... men det jo spild af tid...
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:18 #5
http://www.wma-mp3.org/ Dette gratise prg skulle løse problemmet
- Ved ikke helt om den kan med DRM beskyttelse men du kan jo prøve!
Avatar billede christopher99 Nybegynder
18. september 2007 - 14:51 #6
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
18. september 2007 - 19:42 #7
Programmet XING Audio Catalyst (Record + Encode) koster vel penge!
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
18. september 2007 - 19:42 #8
Programmet XING Audio Catalyst (Record + Encode) koster vel penge?
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
18. september 2007 - 19:46 #9
Det inde på piratgruppen har jeg prøvet, men deres link til cracken af tunebite virker ikke (og har ikke gjort det i et par måneder)!
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
18. september 2007 - 19:47 #10
wma-mp3 kan ikke løse DRM problematikken...!
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
18. september 2007 - 19:49 #11
For at benytte Sound Taxi skal man købe programmet ellers kan man kun konvertere 30 sek...!
Avatar billede exandrik Nybegynder
14. november 2007 - 21:36 #12
25. februar 2008 - 21:36 #13
(Hvad endte denne tråd med ???)
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
26. februar 2008 - 20:04 #14
Ingen af de foreslåede programmer dur til at konvertere filerne!
Avatar billede montago Praktikant
27. februar 2008 - 07:38 #15
ffs... gå nu ind på isohunt eller piratebay og download musikken som mp3.

du kan ikke bryde loven ved at downloade mp3'er af musik du allerede HAR betalt for !