Avatar billede nickmartin Nybegynder
17. september 2007 - 17:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Beregning af felter på tværs af pivot sider

Hej alle,

Jeg har fået oprettet en pivottabel med diverse salgstal, hvor hver side er for en periode af gangen. Dette eksempel er siden hver uge. For hver uge er der en række filialer som har solgt nogle forskellige produkter.

Nu skal jeg til at beregne udvikling i salget, og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal sammenligne tal fra forskellige sider (pages) i pivottabeller.

Det jeg skal bruge er f.eks:

=Side1;ProduktASalg - Side2;ProduktASalg

Det er sikkert super nemt, men har bare ikke haft held med at finde noget der kan hjælpe..
Avatar billede mugs Novice
17. september 2007 - 17:42 #1
=Ark1!A1 - Ark2!A1
Avatar billede nickmartin Nybegynder
17. september 2007 - 17:47 #2
Kan du evt uddybe med:

=GETPIVOTDATA("KURSVRD_DKK_BEH";Pivot!$A$3)

Ved ikke hvordan jeg skal 'bladre' mellem siderne.
Avatar billede nickmartin Nybegynder
17. september 2007 - 17:48 #3
Jeg har pivottabellen på fanebladet 'Pivot' og vil gerne summere resultaterne i et andet faneblad. Så derfor refererers der til !Pivot
Avatar billede nickmartin Nybegynder
17. september 2007 - 17:53 #4
Kan da også lige nævnes at min side (page) variabel hedder UGENR_AAR, og vil lige understrege det ikke er mellem faner jeg skal beregne, men mellem forskellige sider i en pivottabel (bladrer per uge).
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
17. september 2007 - 23:12 #5
Med en =getpivotdata kan du kun retrieve data der er synlige i pivot tabellen, og således ikke de data som du har i andre ugenr. end det du har valgt i din page. De er hide't.
Alternativt kan du:
- trække dit ugenr. ned som f.eks. rows og summere med =getpivotdata herudfra
- eller du kan trække dit ugenr. ned som rows; vælge de ugenr. du vil have summeret og trække det op igen som page. Så vil du se der står "multiple items" istedet for tidligere "all"; og du kan se dine valg af dine specifikke uger står i drop down listen. Pivot tabellen indeholder nu kun de uger du har valgt.

Jeg kan godt se hvor du vil hen med en formel, der summerer udfra nogle definerede uger udfra en pivot tabel pages, men mig bekendt kan dette ikke klares med en formel. Det er jo bl.a. det man har en pivot til at klare for sig; til at lave disse summeringer.

Hilsen  Luffe
Avatar billede nickmartin Nybegynder
18. september 2007 - 09:08 #6
Hej Luffe,

Tak for dit svar. Jeg fandt en alternativ løsning hvoe jeg lavede 2 pivoter baseret på samme kilde, hvorefter jeg kunne sammenligne, men ja, du har helt ret, kunne også bare have lagt ugenr ind i række/kolonne.

Giv mig et svar så får du dine point ;)
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
18. september 2007 - 09:50 #7
Ved ikke om du ved det, men om du har planer for mange pivot tabeller i et sheet, kan man reducere størrelsen af selve sheet'et ved at kopiere den første pivot og så tilrette den istedet for at lave en ny fra scratch. På denne måde opfatter xl dem som en tabel og det er således også kun nødvendigt at refreshe en for at alle bliver opdaterede ved dataændring. - bare for info.

Tak for point :o)
// Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
18. september 2007 - 09:51 #8
ja ja - glemmer altid lige den der med at trykke på svar :o)
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
30. september 2007 - 23:45 #9
Du fik det til at virke?
/ Luffe
Avatar billede nickmartin Nybegynder
01. oktober 2007 - 13:33 #10
Hej Luffe,

Ja det virker perfekt! Og ja fandt ud af man bare kan kopiere/oprette en ny pivot baseret på samme import af eksterne data.

Tak for hjælpen :)