Avatar billede pilrik Nybegynder
02. december 1999 - 01:03 Der er 7 kommentarer

Internet Connection Sharing

Jeg har lige installeret WIN98 Second edition på to maskiner forbundet i et lille netværk. Nu vil jeg gerne benytte faciliteten "Internet Connection Sharing" således, at jeg kan benytte den ene internetforbindelse (ISDN) på begge maskiner!!

Kan nogen fortælle mig det trin for trin?
Avatar billede cheese Nybegynder
02. december 1999 - 10:06 #1
Jeg håber du forstår english..

Setting Up a Network with Internet Connect Sharing

Your Connection Sharing network is a type of local area network that relies on a single computer called a gateway, through which all other computers and TCP/IP-capable devices connect to the Internet.

The hardware and software needed to set up a home network includes:
A primary computer, called a gateway, that provides network connectivity to the Internet. This computer must be running Windows 98 Second Edition or Windows 2000 with Internet Connection Sharing enabled.

One or more computers running Windows 95, Windows 98, Microsoft Windows NT 4.0, Windows 2000, or other TCP-IP enabled client software.

Devices that are capable of connecting to the Internet.

A network connection device for each computer.

Cabling and hubs, depending on the type of connection devices you use.

A single modem (or an ISDN or ADSL line) for the entire network.

Internet browser software and TCP/IP drivers installed on each device that shares the connection.

You can enable Internet Connection sharing by using the Add/Remove Programs tool in Windows 98 Second Edition:
Click Start, point to Settings, click Control Panel, and then double-click Add/Remove Programs.

On the Windows Setup tab, double-click Internet Tools.

Click to select the Internet Connection Sharing check box, and then click OK.

Click OK, and then follow the instructions on the screen to run the Internet Connection Sharing wizard.

Mvh Cheese
Avatar billede pilrik Nybegynder
02. december 1999 - 15:21 #2
Thanks Cheese

Give me a day or two and I'll return.

Avatar billede jonathan Nybegynder
06. december 1999 - 17:53 #3
Download Wingate dette er et program der er lavet til at share dit internet.
Wingate kører som en proxyserver og er meget let at finde ud af, du kan downloade programmet fra www.wingate.com
Der findes også en del hjælpe filer hvis du skulle få brug for yderligere hjælp eller kan du altid emaile mig på
Jonathan@skaevinge.itcafe.dk
Avatar billede cheese Nybegynder
13. december 1999 - 20:38 #4
Hvorfor skal han bruge Wingate når et lignende program er intigreret i 2000.
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
13. december 1999 - 22:55 #5
Under kontrolpanelet går du ind under tilføj/fjern programmer.

Klik på fanen Windows Installetion

Dobbeltklik på Internetværktøjer
------
Øverst på listen finder du:
Deling af Internet-forbindelse

Her skal du sætte en vifte i.

DEREFTER:

tryk OK
tryk _anvend_

Windows guider dig igennem resten som ikke er til at forklare lige her :-)

FÅR DU PROBLEMER UNDER INSATLLETIONEN SÅ SKRIV IGEN !!!

MVH Niels Niemann

PS
Når du har kørt guiden Deling af internet-forbindelse, skal du være parat med en diskette som skal bruges på de computere som er tilsluttet til dit netværk. (Intranet)

PPS:
Kør programmet som ligger på disketten på de computer på netværket som skal have Internet.

Derefter virker det (ren hokus pokus-ingen andre indstilinger er nødvendige)

GELM ALT OM AT BRUGE WINGATE ELLER ANDRE PROGRAMMER SÅ LÆNGE DU KØRE WIN98 SEC. !!!!!

DET ER TÅBELIGT AT GØRE DET !
1. de fleste er shareware
2. de kan være meget problematiske
3. du kan et fuld gratis ink. i Windows i forevejen
Avatar billede veronique Nybegynder
05. februar 2000 - 02:13 #6
du kan sige hvad du vil men internetshare er det mest brugervenlige program du kan finde og det deler også ip så du kan pinge nettet fra de andre server og hente mail.
det bliver bare installeret på alle maskiner og så ordner det hele sig selv
men ok bare brug det skod program i win98se det må du selv om.

Helpdesk supporter
Lars uth
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
05. februar 2000 - 15:54 #7
Aha!
Jamen så er det jo din vudering. Jeg tænkte såment også kun i hurtige og ENKLE tanker, og hvad mere ankelt er at bruge win98SE eget program hvis man nu alligevel har det ?

Sammenlignet med andre, så er diskutionen dertil og ik' længere...

Men nuvel ;)