Avatar billede miss-g Seniormester
16. september 2007 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til flere indtægter?

Jeg har et datingsite (af den frække slags). Der kommer indtægter, men det løber ikke rundt endnu.

Hvad kan jeg mere gøre? Det er hele tiden kampen om at reklamere så vi får medlemmer og omvendt få dækket udgifterne til markedsføring, servere, trafik m.m.

Gode råd modtages med kyshånd - vi vil ikke opgive nu!
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. september 2007 - 16:29 #1
Alt efter hvor længe det sitet har været på marked, så skal man nok ikke regne med at udgifter  og indtægter går hånd i hånd de første år.

Hvis man mener det seriøst og vil frem på et marked som det du er i gang med, så er det nok at smide nogle 100.000 kroner i projektet og så på sigt få afkast.

Det er jo ikke mange virksomheder som kan få det til at hænge sammen i starten :)

Hvis du ikke vil det så må du smide flere reklamer på sitet, tage betaling for div. services eller finde investorer.
Avatar billede miss-g Seniormester
16. september 2007 - 17:00 #2
Hejsa

Så du mener tiden er min bedste ven pt.?

Tjo men kan ikke holde den kørende så længe og investorer til et datingsite er nok ikke det nemmeste. Man kan jo bare se bankens holdning - der er jo så mange af dem.
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. september 2007 - 17:52 #3
Det er tiden ja.. Læste for nogle dage siden, at dating.dk var ved at gå konkurs en eller flere gange før de fik gang i virksomheden.

Men desværre kræver det penge, penge og atter penge, at komme ud til brugerne, men måske vil banken låne (kan dog lidt fornemme at du har været hos dem), hvis du kommer med forretningsplan m.v.

Investorer kan nok også findes, det kommer nok på an på om du mangler 50.000, 100.000 eller 1 million :) og igen forretningsplan, mål og hvad kan jeres website som andre ikke kan.
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2007 - 18:55 #4
<ole>

Du er oppe mod mastodonter (det påstås, at dating.dk skulle være omkring en halv milliard værd), så hvis du satser mainstream, tror jeg ikke, du har en chance.

Det er vel lidt som at gøre sig på læskedriks markedet. Hvis du forsøger at komme på markedet med en ny cola, får du med garanti ikke lov til bestemme farven på Julemanden ... det løb er forlængst kørt  ;o)
At det overhovedet er lykkedes Søbogård at lancere deres Øcola - og få et mikroskopisk lille hjørne af det danske cola-marked - skyldes udelukkende, man køber en historie, når man køber en Øcola.
Det samme ser man i mange andre lande, hvor Qibla Cola og Mekka Cola bliver solgt med en historie om støtte til Islam og den palestinensiske sag. Den historie har endda vist sig så stærk, at de er en alvorlig trussel for Coca Cola i en række lande!

På dating markedet afspejles det i de mange nye niche-sites ... dating-sites for landmænd, læger, pædagoger, gnuvogtere og hønsefoderblandere. Da det er begrænset, hvor store målgrupperne kan være, tvivler jeg dog på, der er den store forretning i dem. Det virker mere, somom de er drevet af ildsjæle - og måske hviler godt og vel i sig  selv.

Under alle omstændigheder er bacardils aller sidste sætning det vigtigste overhovedet at holde sig for øje. Skal sitet bare have en lille chance for at blive profitabelt, skal det kunne noget helt specielt - og du skal samtidig have rigtig gode sælger talenter.

- det er et svært marked  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede miss-g Seniormester
23. september 2007 - 15:34 #5
Tja - ikke noget nyt under solen.

Takker alligevel
Avatar billede cdull Nybegynder
29. september 2007 - 22:16 #6
Se på hvor mange indtægter i har, og hvor mange udgifter i har.

Dækker jeres indtægter pt. jeres udgifter.
Hvis de ikke gør, hvorfor ?
Falder brugerne fra, eller har i simpelthen for lidt brugere.

Hvis i konstant SKAL finde nye medlemmer for at holde den samme indtægt, skal i måske se på hvordan i beholder jeres medlemmer.

1 ting er at sige at markedet er fyldt. Men at der er mange aktører på markedet, betyder bare at der er mange brugere, og at der er RIGTIG MANGE PENGE at tjene...
Det behøver ikke være så svært at få brugerne på dit site, specielt ikke når det er lidt mere niche "af den frække slags".

Hvordan får i brugere ind ? Hvad slags kampagner kører i ?
Se på om i ikke kan få jeres udgifter lidt ned.
Det største problem med at holde bundlinien er for høje udgifter.

Skriv lidt mere omkring hvordan i kører jeres site på. Så skal jeg med glæde hjælpe.

Ps. TRACKING ER GUD....!!!
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
24. oktober 2007 - 00:17 #7
Hejsa

Du ligger i et sjovt hjørne - jeg har lavet alt muligt gøjl fra symbirosen.dk til kanoon.dk til clubwoow.dk ....

Hvad er din forcus gruppe - og hvor sætter du at din indkomst skal komme fra ?

tilføj mig på msn : Ole.Oldhoj@gmail.com
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
05. december 2007 - 21:36 #8
Hejsa Cdull

skriver du lige en mail til mig på Ole.Oldhoj@gmail.com ??