Avatar billede lsimi Nybegynder
16. september 2007 - 11:54 Der er 8 kommentarer

Bærbar vil intet?

Min bærbar (acer) kan ikke opstarte windows. Jeg kommer kun til en side hvor der står at windows ikke kunne starte korrekt. Jeg skal efterfølgende evt vælge mellem at starte windows igen eller starte hvor den sidst virkede, men uanset hvilket valg, så kommer jeg ikke videre. Har forsøgt at installere en ny windows XP, men hellere ikke det kan lade sig gøre. Går jeg ind og trykker F2 for at komme videre derfra, så "modtager" den ikke de ønskede valg. Hvad gør jeg??? Har ikke garanti på min pc'er.Udover det bliver den varm.
Håber på hjælp :0)
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
16. september 2007 - 15:10 #1
Har du prøvet fejlsikret XP opstart (F8) ?
Avatar billede lsimi Nybegynder
16. september 2007 - 17:26 #2
Ja, det har jeg, men intet virker :-( Står det kan skyldes en nylig ændring af hardware eller softwaren ?
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
16. september 2007 - 18:11 #3
- Hvilken Acer model har du?
- Har du System CD'er?
- Bruger du en 'almindelig' windows-CD?
- Hvor går installationen i stå? (F2?)
Avatar billede stone Forsker
16. september 2007 - 23:45 #4
Hej isimi

Fejlen kunne ligge i din blæser der køler din strømforsyning, ved start laves der en Power On Selv Test(post) som tjekker om der er strøm nok til systemet er der ikke det så lukker den ned. Jeg tror ikke at problemet er software men hardware - så du kommer nok ikke udenom at sende den til reperation. Manglende køling får systemet til at hænge, du nævner selv den bliver varm så det kunne være problem med din blæser på din strømforsyning.
Avatar billede lsimi Nybegynder
17. september 2007 - 08:49 #5
Har selv fundet ud af det :0) Der var gået koks i en tidligere windows Xp installation. Så der en nu installeret en ny xp. Tak for hjælpen :0)
Avatar billede bailey29 Nybegynder
20. september 2007 - 13:38 #6
Godt,- så spørger jeg lige videre i samme tråd. Har nemlig samme problem, men der kan der ikke bare installeres et nyt styresystem. Jeg slettede partitionen, og ville formattere HD'en, men midt under dette (omkring 41-45% stopper den helt) og kommer ikke videre.

I min BIOS er der en såkaldt "Harddisk Self Test". Vælges dette skriver den en estimeret tid på 112 min. for testen, men efter blot et minuts tid kommer følgende meddelelse "Test Status: #1- 07 Fail"

Er det kaputski Harddisk!? Eller er der noget, jeg kan gøre?
Avatar billede lsimi Nybegynder
20. september 2007 - 14:06 #7
Hej Bailey29, Jeg er kvinde og tror ofte jeg er mere heldig med en pc'er end jeg har forstand ;0) Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål :0(
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
14. oktober 2007 - 16:20 #8
>> Isimi
Når du selv løser problemet, bør du lægge et svar selv, og tage points tilbage.
Du har forklaret din løsning - fint nok den spiller igen.  ;D

>> bailey29
Du har vist points nok til selv at oprette et spørgsmål. :|