Avatar billede tjens Nybegynder
16. september 2007 - 11:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flytte MyDocuments og tv-optagelse til datadisk

Har nyinstalleret Vista 64 Home Premium på små raptor diske i raid.

Derfor vil jeg kun have programmer på disse diske.

Hvordan indstiller jeg, at min brugers MyDocuments, samt Media Center bruger min 500 GB datadisk (drev E:) som default.
Avatar billede diabolikdk Nybegynder
16. september 2007 - 14:53 #1
Du går vist ind i kontrol panel/bruger konti.
Til venstre er der Environment variables og der mener jeg du kan ændre stien.

Sorry men har kun engelsk Vista.
Avatar billede tjens Nybegynder
16. september 2007 - 16:13 #2
Der er desværre ingen henvisninger til den personlige mappe under "Miljøvariable" som de hedder i min danske Vista.

Der bruges %USERPROFILE% i andre variable, men selv om jeg opretter denne til at pege på mit drev E, forandrer det intet.
Avatar billede hother43 Nybegynder
18. september 2007 - 17:03 #3
MyDocuments ændres i egenskaber, hvor placeringen anføres i fanebladet Placering.
Media Center bruger jeg ikke, men mener at huske, at ændringen kan foretages i Indstillinger.
Avatar billede tjens Nybegynder
18. september 2007 - 22:43 #4
Tak hother, du er inde på det rigtige. Jeg har tidligere idag googlet løs, og fandt endelig de rigtige søgeord. (For svarene var selvfølgelig derude på nettet)

Løsningen for mig blev sådan her:

Ændring af drev til TV-optagelse (fra MCE-brugerfladen):

Opgaver > Indstillinger > TV > Optager > Lagring af optagelser > tryk på +/- ved Optag på drev.

Der opstår nu en folder "Recorded TV" på den valgte disk.
På drev C lå optagelserne i Brugere/Delte Filer/Recorded TV.

Ændring af dine standardfolderes placering (f.eks. dokumenter/musik/video/downloads):

- Klik på Start knappen
- klik på dit brugernavn øverst til højre: Så åbnes en oversigt over folderne
- Højreklik på en folder som du vil flytte fra din windowsdisk til din datadisk
- Vælg Egenskaber, og bemærk den ekstra fane ved navn Placering
- Under Placering rettes drevbogstav fra f.eks. C: til E:
- Tryk OK og svar ja til at oprette folderen (hvis den ikke findes) og ja til at flytte alt indhold væk fra c:
- Gentag fra Højreklik herover per folder du ønsker at flytte væk fra din windowsdisk.

Der er ingen synlige ændring i folderoversigten når du udfører dette, men placeringen på diskene bliver ændret i registry o.s.v. automatisk.