Avatar billede swat Nybegynder
16. september 2007 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

macos til pc

Hej

Ja er lidt grøn vedr. macos :-)

Kan man ha macos kørene på en partision som normalt
køre vista eller xp ? eller på en anden hardisk som man booter op fra ? eller findes der en emulator ellers sådan.

Kunne godt tænkte med at afprøve Macos dog uden at afinstaller min vista/xp ? kan det lade sig gi sig ?

Håber der er nogle der er super i dette emne.....er lidt blank og kan ikke rigtig finde det svar jeg søger

på forhånd tak.
Avatar billede vioce Nybegynder
16. september 2007 - 19:07 #1
Normalt kan det ikke lade sig at gøre, da Apple har helt særlige interesser i at MacOS X kun kan køres på deres egne maskiner. Mac OS X understøtter på den måde kun særlige hardwarekonfigurationer og så vidt jeg husker kan OS'et ikke starte op under BIOS, som windows gør.

MEN... der er udviklet emulatorer som hjælpe med at køre Mac os X på en alm. PC. Et af dem er PearPC: http://en.wikipedia.org/wiki/Pearpc. har selv ingen erfaring med hvor godt og stabilt det kører, mit bud vil være at det ikke kører særlig stabilt.

Vær dog opmærksom på at når Apple lancerer deres nye OS, Leopard, så vil dette højst sandsynligt ikke kunne køre på disse emulatorer, da Apple vil gøre alt for at forhindre dette.

Håber det var en hjælp.
Avatar billede swat Nybegynder
19. januar 2008 - 21:15 #2
har installeret susi 10.3, dog langt fra hvad jeg søgte...