Avatar billede uniquedk Nybegynder
16. september 2007 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man dette??

Hej der....

Jeg står og skal lave noget på en side og ved faktisk ikke hvordan man gør, så hvis nogen kunne pointe mig i den rigtige retning så jeg kan researche de rigtige metoder ville det være rart...
Det jeg skal er...

Jeg har en table med brugere og en table med links og skal så lave så brugere kan bookmarke links fra links table i deres profil så de kan se alle deres bookmarked links...
input med tips til løsninger på det :-)
Avatar billede keysersoze Guru
16. september 2007 - 10:45 #1
som jeg forstår det kræver det faktisk ikke særlig meget - nemlig kun en ekstra tabel. Hvis du på nuværende tidspunkt har;

BRUGERE
id, navn

LINKS
id, url

så behøver du bare en ekstra tabel der ser sådan ud;

JOIN_BRUGERE_LINKS
bruger_id, link_id

Så kan du let tilføje og slette referencer mellem brugere og links i din nye tabel.
Avatar billede uniquedk Nybegynder
16. september 2007 - 14:36 #2
Okay, mange tak for det... ser ud til at du har fat i det rigtige...Skriv et svar så får du point :-)
Avatar billede keysersoze Guru
16. september 2007 - 15:09 #3
svar :)