Avatar billede mr2wear Nybegynder
16. september 2007 - 10:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IBM laptop larmer pludselig

Hej alle,

jeg sidder i skrivende stund under en dyne på mit værelse, da min roomate stadig sover, og min laptop er begyndt at lave en rigtig irriterende brummen som jeg er sikker på ville vække ham. Belastende.

Det kom fra den ene dag til den anden, - min IBM laptop larmer rigtig meget og jeg har virkelig ingen idé om hvad det er, men det er helt sikkert at der skal gøres noget ved det, for det er ikke til at leve med.

Er der nogen der har en idé om hvad det er, og evt. hvad jeg kan gøre ved det?

Alle svar er velkomne!
Avatar billede simlau Nybegynder
16. september 2007 - 19:07 #1
Hej mr2wear

Jeg har samme problem med min T43 den larmer også rigtig meget.
Hvad er det for en IBM laptop du har?

Hilsen Simlau
Avatar billede mr2wear Nybegynder
17. september 2007 - 09:26 #2
T43 :)
Den har været slukket siden jeg skrev det indlæg, for jeg kan virkelig ikke holde ud at høre på det. Det må kunne løses!

Gjorde du noget, eller kom det også bare pludseligt fra dag til dag?
Avatar billede casualty Nybegynder
17. september 2007 - 09:30 #3
Måske kan dette hjælpe jer. Ellers så bare ignorer det :)

http://www.thinkwiki.org/wiki/Problem_with_fan_noise

Mvh Anders
Avatar billede simlau Nybegynder
17. september 2007 - 12:07 #4
Det Casualty linkter til er en løsning til linux.. Det er lavet en løsning til Windows der er lavet på sammen måde...

Det virker fint, men læs readme'en grundigt inden du sætter det op.

Kan hentes her:

http://sourceforge.net/projects/tp4xfancontrol/

Hilsen Simlau
Avatar billede mr2wear Nybegynder
17. september 2007 - 17:52 #5
Hm ved ik om det er noget der løser det? Det lyder seriøst som om den er gået helt i stykker hehe.. Men tusind tak for svarende, vil lige prøve!
Avatar billede mr2wear Nybegynder
17. september 2007 - 21:06 #6
Har læst readme - det er altså ikke helt urisikabelt det program her!
Avatar billede mr2wear Nybegynder
17. september 2007 - 21:09 #7
"Remember, this program is very early and has only been tested
on a few machines. It may do funny things to other models and
may have bugs.  So have a fire extinguisher at hand or a fresh
egg (the Thinkpad may turn into the most expensive pan ín your
house)."
Avatar billede simlau Nybegynder
17. september 2007 - 21:57 #8
Det virker for mig.. Du bestemmer jo selv ved hvilken temperatur den skal skrive tilbage på BIOS kontrolleret blæser styring.. Desuden lukker programmet selv ned hvis det laver for mange fejl.. Så jeg har ikke de store bekymringer..

Men det er helt op til dig.. Jeg kender rigtig mange der bruger programmet og det er jo ikke noget der ikke kan fjernes igen..

Du kan ikke brænde din cpu af, den slukker selv ved ca. 100 grader C..

Den advarsel er bare lavet så noobs ikke går igang med at prøve det uden at have læst readmeen godt at grundigt igennem inden.

Held og lykke..

Hilsen simlau
Avatar billede mr2wear Nybegynder
15. oktober 2007 - 12:59 #9
Hej alle og tak for svar,

Jeg fik repareret den hos IBM, og har nu en ny fungerende blæser :)