Avatar billede jokeboy Nybegynder
15. september 2007 - 18:46 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

trådløs skærm med fingertouch

til at styre musikken i stuen med , hvad er godt ?
Skal bruge skærmen til "stereoanlæg"
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2007 - 20:09 #1
Avatar billede jokeboy Nybegynder
15. september 2007 - 20:35 #2
har set det i brug nogle steder..... computeren står i et andet værelse end stuen , og skærmen bliver så brugt til at vælge musikken med....ligesom når man (som jeg selv) har trukket ledninger fra computerrummet ind til stuen og så kan høre musikken begge steder...Mangler "bare" en trådløs skærm med fingertouch til at hænge på væggen i stuen ...ved lg har lavet en...
Avatar billede leif Seniormester
15. september 2007 - 21:46 #3
Du er ikke sikker på at der er trækket kabler ?
Avatar billede Beach Mester
15. september 2007 - 22:33 #4
Du kan få massere af skærme med fingertouch, men for at en skærm kan snakke trådløst med en computer kræver det at skærmen har en indbygget computer!!!

Se, det du nok har kigget på rundt omkring har jo nok på den ene eller anden måde være forbundet af både et skærmkabel og et strømkabel. At disse kan være skjult i installationen (læs: kablerne monteret inde i vægen) er en heelt anden sag men...
man bliver altså nød til at føre et skærmkabel frem til skærmen for at modtage et signal:-)

//Beach
Avatar billede jokeboy Nybegynder
15. september 2007 - 23:09 #5
findes det virkelig ikke trådløst ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2007 - 23:31 #6
Læs 1. kommentar igen :)
Avatar billede Beach Mester
15. september 2007 - 23:39 #7
For søren jokeboy---> Du skal bruge en computer tilsluttet skærmen for at tilslutten denne trådløst med en anden computer for at en touchscreen kan snakke den. Det er nok ikke så fornuftigt at bygge en computer for at styre en skærm for en anden computer. Men jo jo... Det kan da gøres der er bare INGEN mening med det :-)))

//Beach
Avatar billede sexpac Nybegynder
17. september 2007 - 00:06 #8
Det du mener er det de har i cafe` er i dag. Der er ingen computer andrer steder. Det er selve skærmen. Kan ikke huske hvad det hedder men jeg tror at det er det du mener.
Avatar billede Beach Mester
17. september 2007 - 02:42 #9
Sexpac---->
Det er stadig en computer der styre skærmen og den er altså ikke forbundet trådløst!
MAC har bygget computere hvor alt HW er indbygget i skærmen, men det er altså stadig en computer der er koblet direkte til skærmen, det er "bare" bygget ind i den samme "kasse"!

En computerskærm SKAL have en eller anden form for computer tilsluttet for at virke, der er altså ikke noget at komme efter der.

Om det er en indbygget maskine i selve skærmen eller som som tidligere beskrevet en skjult installation er vel egentlig ligegyldigt. En skærm SKAL have et signal via kabel....

//Beach
Avatar billede sexpac Nybegynder
17. september 2007 - 08:15 #10
Beach - Jo det var også det jeg mente men fik visk ikke udtrykt det godt nok...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
17. september 2007 - 11:58 #11
Jeg tror du har set denne:
http://www.ubergizmo.com/zoom.php?img=2006/1/toshiba-tablet-display-2.jpg,2006/1/toshiba-tablet-display-3.jpg,2006/1/toshiba-tablet-display-4.jpg,2006/1/toshiba-tablet-display-1.jpg&page=2

Det er en toshiba PC med en Detachable Screen. Så skærmen har en trådløst communication til PCen, så din PC skal være tændt og koblet til musikanlægget, men du kan have skærmen i sofaen.

Så det kan lade sig gøre .. og det er pisse smart gadget.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
17. september 2007 - 12:10 #12
endnu en link

http://laptops.engadget.com/2006/01/07/toshibas-wifi-screen-tablet-pc-laptop/

dog skal det siges at jeg tror ikke at den er til salg endnu , blev vist i 2006, og tror det er en prototype.
Avatar billede Beach Mester
18. september 2007 - 00:26 #13
Den Mac. jeg tænkte på er dem her--->
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?family=iMac

Mener ikke de har touchscreen, men teknikken er stadig at bygge computeren ind i skærmen:-)

Har også set andre mindre brands lave forsøg med samme "opskrift" som ovenstående, tænker bla. på en der havde bygget en komplet HTPC ind i skærmen ved som udgangspunkt at ombygge en laptop så alt teknikken var placeret bag ved skærmen.

Vil dog til en-hver tid mene at den fremgangsmåde / løsning er en vældig dyr måde at gøre det på og ikke spec. opgraderingsvenlig hvis ny teknik skal indlejres i ens setup om måske et år eller 2.

Hvis man --->VIL<--- have noget der lugter af en skærm der arbejder på egen hånd så ville det være både billigere og bedere og billigere og smartere og billigere og nemmer at opgradere og billigere.... Hvis man satte sig ned og biksede en maskine sammen baseret på et Nano ATX MB i en hjemmebygget box hvortil man tilslutter et trådløst netkort. Med lidt fingersnilde kan man på en rimelig nem måde bikse en computter sammen der intet fylder, kan kables op til en touchscreen efter eget valg (læs: størrelse og kvalitet) og derefter kaste skærmkable + netspændingskablet ind i vægen. På den måde ville det umiddelbart ligne det som JokeBoy går efter samtidig med at der er mulighed for at udvide / opgradere systemet senere som man selv ønsker. Da Nano ATXén kun skal formidle skærmsignalerne + netforbindelsen så kræver det ikke det store en den indbyggede CPU + skærmkort og lydgiveren (lydkortet fra NanoATX MB) som er ganske følsom over for støj kommer har sikkert en væsentlig korterer signalvej ved at komme derfra i forhold til at hive et signalkabel fra hovedcomputen ind til en Evt. forstærker.

Men det er jo så min mening:-) Elsker selv at bikse sådanne projekter sammen og få det til at spille som det skal. Hader at betale i dyre domme for teknik som det er mere eller mindre umuligt at udvide senere og så oven i købet skulle betale en mindre formue for det....

//Beach
Avatar billede killer_bee Nybegynder
18. september 2007 - 08:36 #14
Undskld, men beach har du set de links jeg postede lige før du skrev ?? ... DET ER muligt og DET ER lavet, bare på prototype niveau! Den comp fra toshiba kommer nok i de nærmeste fremtid. Og jokeboy har ikke sagt at der ikke må være en comp 'backend', han ville bare have en skærm i hånden i sofaen og de er lige det den nye toshiba kan!
Avatar billede jokeboy Nybegynder
18. september 2007 - 14:51 #15
killer bee ...det var lige sådan noget jeg tænkte på *s* Jeg ville bare montere den fast på væggen , så man
1. vidste hvor den var *g*
2. Som "lir"/anderledes stereoanlæg
Avatar billede jokeboy Nybegynder
18. september 2007 - 14:51 #16
Har nogen set priser ?
Avatar billede Beach Mester
19. september 2007 - 02:35 #17
Killer_bee--->
Jo jo, har skam læst både dine indlæg og klikket lidt på dine links. Men hvad fremtiden bringer hjælper jo ikke en en ski her og nu:-)

Der findes også prototyper på alt muligt andet, så-som et medie her i Roskilde (Risø) der bringer os en fremtidigt HDD der ikke har nogle bevæglige dele, koster næsten ingen ting at fremstille men giver os lagerplads på mange TB på en plads der kan matche et CF-kort... Man vi kan ikke bruge det til en dyt nu og her og ingen kender prisen og en given deadline eller om det hele er noget der aldrig kommer ud af døren fra det Lab der leger... Sagt på en anden måde så skal vi jo finde en løsning man kan smutte ned og købe et eller andet sted ikk *S*

Så uden at gøre så meget ud af det så kan ingen vel egentlig bruge dine links til ret meget andet end at vide hvad man måske kan købe ude i fremtiden.......

Det beskriver jeg også selv lidt her--->
"bygget en komplet HTPC ind i skærmen"
Har forsøgt at finde den video der viste projektet der måske er 1½ år gammelt. Der findes sikker tusinde af andre Eks. på ligende ting, men stadig så kommer de fleste ikke længere end til "opfinderens" eget bord hvor den vil samle støv sammen med billedet af fammilien. Og nej, ka sgu ikke finde videoen da den maskine linket ligger på lige PT er lidt mere død end levende.

Alle--->
Nu må ingen hænge mig op på det, men mener at kunne huske at det her HTPC projekt som jeg tidligere har snakket om (en ombygget blærbar) var fra en modding-konkurance fra Nvidia eller en af de andre store spillere. Det "firma" der stod bag udspillet forventede at kunne sælge så mange enheder at en pris på omkring $1000 var inde over videoen. Men det er lang tid siden, og jeg slog det som mange andre "prototype-projekter" lidt hen, det er da fedt at se der er nogle der prøver, men stort set alle der prøver kommer aldrig på market med noget der rent faktisk kan købes.

Vil derfor stadig mene at mit forslag i forige indlæg er aktuelt til en rimelig pris og muligt at bikse sammen på en søndag uden at skulle ud og opkøbe patenter og løsninger der ikke kan bygges om når tiden er til det.

Jeg er ikke bankrådgiver, men invester i mit eget HTPC eventyr. Kom en "kunde" ind til mig med ide om at ville eje en "Thochscreen med trådløs forbindelse" så ville jeg nok (af erfaring fra dette spørgsmål) spørge kunden om den også skal køre på batterier! Ellers er den godt nok trådløs men absolut ikke kabelløs!

For dummis (ikke negativt!) kræver en skærm der skal hænges op på en væg stadig strøm hvilket igen kræver at man bore dette kabel ind i vægen. Ellers er den jo ikke for øjet "trådløs". Hvor meget mere arbejde er der ved at montere et større bor så der også er plads til det det skærmkabel som jokeboy ikke vil bruge???

//Beach (med et glimt i øjet)
Avatar billede jokeboy Nybegynder
21. december 2007 - 16:07 #18
ja jeg tænker stadig over hvad jeg vil gøre *s*
beach og killer bee , kom med et svar så i kan dele pointene
Avatar billede killer_bee Nybegynder
21. december 2007 - 22:42 #19
her ... og God Jul & Godt nytår... :)
Avatar billede Beach Mester
22. december 2007 - 01:05 #20
Ping... også med et ønske om at i får en rigtig cool jul og et bragende godt nytår.

//Beach
Avatar billede jokeboy Nybegynder
22. december 2007 - 07:57 #21
ilm derude....*s*