Avatar billede kent-s-t Nybegynder
15. september 2007 - 07:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Kopier Office pakke

Hejsa.

I prioriteret rækkefælge - Må og kan jeg lave en kopi Office pakken, når jeg kun har den liggende på computeren?

Hvis jeg ikke må, så lukkedes spørgsmålet igen, men hvis jeg må og kan; hvordan gør jeg så lige?

Det drejer sig om en Zitech Notebook af ældre årgang, og det eneste jeg har er (OEM-)produktnøglen, der sidder under maskinen, og den var "født" med XP og Office XP. (ingen af delene ligger på en skjult partion)

Hvis det første svar er: Nej, det må ikke, deler vi i porten 50/50 og spørgsmålet lukkes!

Mvh
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. september 2007 - 08:06 #1
Er det fordi du skal formatere Notebook'en?
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
15. september 2007 - 08:09 #2
Lige præcis.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. september 2007 - 08:17 #3
Tja så er jeg i tvivl om du må.

Du må vente på en med mere forstand på M$ står op :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. september 2007 - 08:18 #4
Men jeg kan da for øvrigt varmt anbefale OpenOffice i stedet:

http://da.openoffice.org/
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
15. september 2007 - 08:32 #5
Ja, den er nu meget god - men, konen vil hellere beholde M$ udgaven, så jeg lovede at gøre et forsøg... og hvis det ikke kan lade sig gøre, eller det er fy fy, så får hun OpenOffice istedet!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2007 - 08:36 #6
Hvis du ikke har licensbeviset, må du ikke bruge softwaren.
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
15. september 2007 - 08:46 #7
@akyhne - altså produktnøglen?!?!? Det vil så sige at allerede i dag, er det ulovligt, eller...?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2007 - 12:30 #8
Ja, hvis du ikke kan fremvise en licens, har du ingen rettigheder til softwaren.

Måske hvis du klart kan fremvise bevis for at computeren var leveret med lige netop den officepakke, men som udgangspunkt skal det mærke til produktnøglen altid kunne fremvises.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2007 - 23:42 #9
Produktnøglen sidder på licensbeviset - så det er nok den originale OEM udgave du har liggende.

Men hvis den ikke ligger som kopi på harddisken, bør der være leveret en original CD med.

Er dette heller ikke tilfældet, er du ilde stedt, for du kan ikke bare kopiere installationsbiblioteket. Der er jo også et væld af referencer i registreringsdatabasen og i mapperne "fælles filer", så det kræver en installation fra et installationsmedie.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. september 2007 - 08:58 #10
Hvis han havde produktnøglen/licensbeviset, kunne han blot låne en original cd eller en kopi af den. Det ville være fuldt ud lovlig.
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
22. september 2007 - 09:21 #11
ole_madsen & akyhne: Efter en gennemgang af diverse flyttekasser, er licensen dukket, men intet program - så nu må jeg ud på lånemarkedet....og ellers står den på Open-Office.

Smider I lige et svar hver!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. september 2007 - 10:38 #12
Det skulle nok være til at fremskaffe et installationsmedie et eller andet sted fra...

Men den smule jeg selv har kigget på OpenOffice har også gjort det klart for mig, at den bestemt også kan bruges, så selv om det er rarest at have det, man altid har arbejdet i, er der ikke noget teknisk/funktionsmæssigt i vejen for at skifte.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. september 2007 - 12:31 #13
Et svar.
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
22. september 2007 - 12:43 #14
Værsgo :-)

Jeg bruger selv OO, men det er konen's notebook, og hun lidt konservativ og vil helst fortsætte med MS .... men, nu får vi af se ;-)

Takker for jeres hjælp!